لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ انتحاری در روز عید قربان در افغانستان


یک حملۀ انتحاری در میمنه در شمال افغانستان، صبح امروز بیش از چهل کشته و ده ها زخمی برجای گذاشت.

مقامات افغان خبر میدهند که حمله کننده بم حامل خود را در درب ورودی یک مسجد در میمنه زمانی منفجر ساخت که نمازگزاران از ادای نماز عید فارغ شده و میخواستند به خانه های شان برگردند.

گفته شده که در کشته شدگان این واقعه، شماری از منسوبین نیرو های امنیتی افغانستان نیز شامل اند. این انفجار صبح امروز جمعه در حالی به وقوع پیوست که حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان طی سخنرانی اش به مناسبت عید اضحی در کابل، بار دیگر طالبان را به مصالحه فراخواند.

پس از وقوع حمله، رییس جمهور کرزی با نشر اعلامیه یی آن را محکوم کرده و عاملان انفجار امروزی را، "دشمنان اسلام و بشریت" خواند. همچنان جنرال جان الن قوماندان عمومی قوای ناتو در افغانستان با محکوم کردن حملۀ امروز در فاریاب، آن را "عمل شنیع" خطاب کرد. سفارت ایالات متحده در کابل نیز رویداد امروزی را تقبیح کرده است.

تا حال هیچ گروهی مسئوولیت حملۀ امروز شهر میمنه را ادعا نکرده، اما حملات انتحاری در افغانستان، بالعموم از سوی گروه طالبان انجام می یابد که در پی سرنگونی رژیم حامی غرب میباشند.

طبق یک گزارش جداگانه، اردوی ایالات متحده از تحقیقات راجع به کشته شدن دو سرباز امریکایی خبر میدهد که گفته میشود از سوی یک فرد ملبس با یونیفورم پولیس ملی افغان کشته شدند.

مقامات نظامی دیروز گفتند که این رویداد در ولایت ارزگان رخ داده، اما تا حال معلوم نیست که آیا حمله کننده واقعاً از منسوبین نیرو های حکومتی افغان بوده یا خیر.

طالبان مسئولیت حملۀ ارزگان را ادعا کرده و میگویند که فرد حمله کننده، از نفوذی های آنها بود.
XS
SM
MD
LG