لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین سلسلهٔ بازی‌های ۲۰ اوورهٔ‌ کرکت میان هند و افغانستان 


تیم ملی کرکت افغانستان امروز یکشنبه هفتم جنوری وارد هند شد و قرار است با تیم ملی هند سه بازی ۲۰ اووره انجام دهد.
تیم ملی کرکت افغانستان امروز یکشنبه هفتم جنوری وارد هند شد و قرار است با تیم ملی هند سه بازی ۲۰ اووره انجام دهد.

تیم ملی کرکت افغانستان روز پنجشنبه ۱۱ جنوری (۲۱ جدی) برای نخستین بار با تیم ملی کرکت هند در سلسله‌ای از بازی‌های ۲۰ اووره کرکت مقابل می‌شود.

راشد خان به دلیل عملیات جراحی کمر که ماه گذشته انجام داد، کپتانی تیم ملی افغانستان را بر عهده نخواهد داشت و نیز تا حال روشن نیست که آیا قادر به بازی در این رقابت‌ّا خواهد بود یا نه. با اینحال، نام راشد خان در فهرست بازیکنان تیم ملی در مقابل هند درج شده است.

تیم ملی کرکت افغانستان امروز یکشنبه هفتم جنوری (۱۷ جدی) به هند رسید و قرار است در سه بازی ۲۰ اووره میان دو کشور، ابراهیم زدران کپتان تیم افغانستان باشد.

ابراهیم زدران در ویدیویی که از سوی بورد کرکت افغانستان نشر شد، گفته است: "ما برای رقابت‌ با هند کاملاً آماده ایم و تلاش می‌کنیم برای افغانستان بازی‌های خوبی را انجام دهیم."

جانتن تروت، مربی تیم ملی کرکت افغانستان نیز از افغان‌ها خواسته است تا در این رقابت‌ها از تیم شان حمایت کنند.

درترکیب تیم افغانستان که قرار است به مصاف حریفان هندی بروند، رحمان الله گربز، حضرت‌الله زازی، اکرام علی خیل، رحمت شاه، محمد نبی عیسی خیل، نجیب‌الله زدران، کریم جنت، عظمت‌الله عمرزی، شرف‌الدین اشرف، مجیب الرحمان، فضل الحق فاروقی، فرید ملک، نوین الحق، نور احمد لکنوال، قیس احمد، گبلدین نایب و محمد سلیم شامل اند.

هند برای این سلسلهٔ رقابت‌ها، دو بازیکن عمدهٔ خود، ویرات کهولی و روهیت شرما را فرا خوانده است. بر اساس گزارش ای‌اس‌پی‌ان کرک انفلو، این دوبازیکن، پس از شکست تیم ملی هند در یک رقابت دور نیمه‌ نهایی جام جهانی ۲۰ اووره در نومبر سال ۲۰۲۲ تا اکنون در هیچ بازی ۲۰ اووره اشتراک نکرده اند.

روهیت شرما و ویرات کهولی
روهیت شرما و ویرات کهولی

در فهرست بازیکنان هند در مقابل افغانستان که روهیت شرما کپتان آن خواهد بود، شوبمن گیل، یاشاسوی جیسوال، تیلک ورما، رینکو سینگ، جیتش شرما، سنجو سامسن، شیوم دوبی، واشنگتن سندر، اشر پتیل، روی بشنوی، کلدیپ یادف، ارشدیپ سینگ، اویش خان و مکیش کمار شامل اند.

هاردیک پاندی و در غیاب وی سوریاکمار یادف، از جام جهانی سال ۲۰۲۲ به اینسو در بازی‌های ۲۰ اووره کپتانی تیم هند را بر عهده داشته اند، اما اکنون هردوی آنان مصدوم بوده ونمی‌توانند در سلسلهٔ رقابت‌ها با افغانستان حضور داشته باشند.

رقابت‌های هند با افغانستان به تاریخ ۱۱جنوری در موهالی، در ۱۴ جنوری در اندور و ۱۷ ماه جنوری در بنگلور برگزار خواهد شد.

گروه

XS
SM
MD
LG