لینک های دسترسی

Breaking News

هویت سربازان کشته شدۀ امریکایی در بگرام افشا شد


رویداد بگرام در سال روان مرگبارترین رویداد برای سربازان امریکایی مستقر در افغانستان بود.
رویداد بگرام در سال روان مرگبارترین رویداد برای سربازان امریکایی مستقر در افغانستان بود.

در میان کشته شدگان حملۀ انتحاری اخیر در نزدیک میدان هوایی بگرام یک افسر زن قوای هوایی امریکا شامل بود. این زن که ادریانا وردربروگن نام داشت یکی از نخستین همجنسگرایان در صفوف قوای مسلح امریکا بود که توانست با همجنس خود ازدواج کند.

جگرن وردربروگن ۳۶ ساله در دفتر تحقیقات ویژۀ قوای هوایی توظیف بود. سخنگوی قوای هوایی امریکا گفت که او نخستین کارمند این بخش بود که در جریان انجام وظیفه کشته شد.

زمانیکه این افسر امریکایی روز دو شنبه یک گزمۀ پیاده را در یک روستا در نزدیکی پایگاه هوایی بگرام رهبری می کرد، مهاجم انتحاری بم تعبیه شده در موترسایکل همراهش را منفجر کرد. این مرگبارترین رویداد برای سربازان امریکایی مستقر در افغانستان در سال روان می باشد.

قربانی دیگر رویداد روز دوشنبه، جوزف لم، خوردضابط گارد ملی هوایی امریکا بود. لم ۴۵ ساله که ۱۵ سال برای ادارۀ پولیس شهر نیویارک کار کرده بود، در گارد ملی هوایی داوطلب بود و این سومین بار بود که در ساحات درگیر جنگ اعزام می شد.

به گفتۀ مقامهای گارد ملی امریکا، لویس بوناکاسا ۳۱ ساله افسر دیگر گارد ملی هوایی ایالات متحده بود که در حملۀ روز دوشنبه در نزدیکی میدان هوایی بگرام کشته شد.

قوای هوایی امریکا گفته است که سه سرباز دیگر که در این رویداد کشته شد، مایکل سینکو ۲۸ ساله از ایالت تکزاس، پیتر تاب ۳۰ ساله از پنسلوانیا و چستر مکبراید ۳۰ ساله از ایالت جورجیا بودند.

مسوولیت این حمله را طالبان به دوش گرفتند، گروهی که ۱۴ سال بعد از تهاجم به رهبری ایالات متحده بر افغانستان هنوز هم با نیروهای افغان درگیر بوده و در چند روز گذشته با دادن تلفات بسیار سنگین، توانسته اند تلفاتی را به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان نیز وارد کنند.

وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا هفتۀ گذشته از وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان هشدار داد و کارکرد قوای امنیتی افغان را "نا همگون و مختلط" خواند.

از سال ۲۰۰۱ به اینسو بیش از ۲۳۰۰ سرباز امریکایی در افغانستان کشته شده است، اما تلفات این نیروها پس از پایان ماموریت نظامی آنان در افغانستان در پایان سال ۲۰۱۴ به شدت کاهش یافته است.

XS
SM
MD
LG