لینک های دسترسی

Breaking News

صدها زن در اردوی ملی افغانستان


A protester gestures between flames during clashes with security forces in Phnom Penh, Sept. 15, 2013.
A protester gestures between flames during clashes with security forces in Phnom Penh, Sept. 15, 2013.

حدود 400 تن افسر و سرباز جوان افغان پس از تکمیل کردن دوره های آموزشی پنج ماهه، امروز پنجشنبه به صفوف اردوی ملی پیوستند.

در میان این افسران و سربازانی که امروز سند فراعت را بدست آوردند 14 دختر جوان نیز شامل اند که به روز پنج شنبه مراسم تحیلف را نیز بجا آوردند.

فهیمه مصباح قومندان تولی دختران مرکز تعلمی کابل در مراسم فراغت این افسران و سربازان، با استقال از ورود دختران به صفوف آردوی ملی گفت که تعهد دیگری که طبقه اناث دارد این است تا به همه بزرگان و مردم افغانستان ثابت ساخته شود که یک دختر افغان توانایی این را دارد که با در نظرداشت تمام قوانین و ارزش های اسلامی، با سر بلند در کنار برادران و شانه به شانه با آنان تمام وظایف خود را انجام دهد"

شیر محمد کریمی لوی درستیز وزارت دفاع در مراسم فراغت این افسران و سربازان، پیوستن دختران به صفوف اردوی ملی را یکی از پیشرفت های مهم خوانده و ابراز امیدواری کرد تا در آینده قادر شوند مراکز جداگانه تعلیمی را برای دخترانی که علاقمند خدمت در قطعات نظامی هستند، تاسیس کنند.

او به ادامه گفت جای خوشی و افتخار این است که خواهران، برادران و فامیل ها به این قانع شده اند و این را درک کرده اند که خدمت در اردوی ملی بالاترین خدمت به وطن است، دختران خود را، جگرگوشه های خود را به این آماده ساخته اند که داوطلبانه بیایند و با فامیل اردوی ملی یکجا شوند و به اردو خدمت کنند. وی گفت که امیدواریی موجود است که این پروسه انکشاف کند و بلاخره به حدی برسد که مکتب جداگانه، مرکز جداگانه و محل اموزشی جداگانه آماده گردد.

به اساس معلوماتی که لوی درستیز قوای مسلح افغانستان ارایه کرد، در حال حاضر یک صدو هفتاد شش هزار نفر در اردوی ملی افغانستان مصروف اجرای وظیفه می باشد که شامل 348 زن نیز می باشد.

XS
SM
MD
LG