لینک های دسترسی

Breaking News

اخبار تازه در چند سطر مختصر


افغانستان:

نمایندگان حکومت افغانستان از زندان گونتانامو دیدن کردند. آژانس خبررسانی رویترز گزارش میدهد که دیدار آنها برای گرفتن منظوری پنچ طالبِ صورت میگیرد که احتمالاًبه زودی به قطر انتقال خواهند یافت. ابراهیم سپین زاده یکی از مشاورین ارشد سیاست خارجی حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان نیز شامل هئیت است که دوشنبه گذشته از زندان گونتانامو دیدن کردند.

زلمی رسول وزیر خارجۀ افغانستان قرار است در چند روز آینده عازم قطر شود. او در این سفر روند ادغام مجدد طالبان را با مقامات قطری به بحث خواهد گرفت. سخنگوی وزارت خارجۀ افغانستان به آژانس خبررسانی رویترز گفت که این سفر وزیر خارجه میتواند یک امیدواری برای پیشرفت ها در روند صلح باشد.

تیم کرکت زیر سن 16 سال افغانستان در رقابت های چنلج کپ آسیا با شکست دادن مالدیف، بوتان، امارات متحدۀ عرب، چین و قطر توانست قهرمانی این جام را حاصل کند.

پاکستان:

طیاره های جنگی جت پاکستانی چهار پناهگاه تندروان را در ساحات خدیزی و مموزی منطقۀ قبایلی اروکزی مبباردمان کرد. مقامات نظامی پاکستان گفته اند که در این بمباردمان 21 تندروکشته و 23 تن دیگر آنها مجروح شده اند.

سوریه:

کوفی عنان منشی عمومی سابق ملل متحد برای ختم خشونت های جاری در شرق میانه، با بشارالاسد رئیس جمهور سوریه ملاقات کرد. رسانه های سوری به روز شنبه این ملاقات را مثبت تعریف کرد. کوفی عنان خوستار راه حل سیاسی به بحران شرق میانه شده است.

روسیه:

هزاران تن از مظاهره کنندگان به روز شنبه در مسکو گرد هم آمدند تا در لابلای اتهامات تقلب در انتخابات، علیه انتخاب مجدد ولادمیر پوتین احتجاج کنند. ولادمیر پوتین به روز یک شنبه گذشته با کسب 64 فیصد آرا برندۀ انتخابات ریاست جمهور شد. کمیسیون مستقل انتخابات روسیه اتهامات تقلب را رد کرده است.

فلسطین:

حملات هوایی اسرائیلی به روز جمعه و صبح شنبه در نواز عزه حد اقل 10 فلسطینی را هلاک ساخت. گفته شده است که اکثریت و یا تمام افراد کشته شده، تندرو بوده اند. حملات هوایی بعد از آن آغاز گردید که فلسطینی ها بر جنوب اسرائیل راکت شلیک کردند.

گروه تندرو فلسطینی تحت نام "کمیته های مقاومت معروف" میگوید که ظاهر القیسی رهبر آن گروه در این حملات کشته شده است. اردوی اسرائیلی گفته است که دو تندرو فلسطینی میخواستند از مصر بالای اسرائیل حملۀ را انجام دهند.

XS
SM
MD
LG