لینک های دسترسی

Breaking News

خلاصه مهمترین خبرهای جهان


افغانستان و جهان

وزیر مالیه افغانستان گفت افغانستان سندی را در کنفرانس آینده توکیو ارائه خواهد کرد که آن حاوی تقاضای افغانستان برای دریافت کمک های جهانی خواهد بود.

او این سخنان را در دومین جلسه هم آهنگی که بین حکومت افغانستان و نمایندگان جامعه بین المللی در کابل امروز دایر شد، بیان داشت. نمایندگان هفتاد کشور و سازمان بین المللی در این جلسه اشتراک داشتند.

افغانستان و ایالات متحده

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان امروز در ملاقاتش با ویلیم برنز، معاون وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در کابل گفت که افغانستان اساسات روابطش را با کشور های جهان مستحکم کرده است و تعهد قوی جامعه جهانی را با خود دارد، پس اکنون ما باید روی مبارزه علیه فساد و تقویت حکومت داری خوب بیشترکار نمائیم.

رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد که به همین منظور او پنجشنبه آینده، نشست ویژه یی را با اعضای دو مجلس شورای ملی دایر می کند و در مورد نیاز های افغانستان به حکومتداری خوب، تقویت نهاد های دولتی و مبارزه با فساد، با آنها صحبت خواهد کرد.

افغانستان و پاکستان

وزیر خارجه پاکستان امروز گفت که مردم دو کشور قربانی تروریزم و افراطیت شده اند و آنها علاقمند هستند تا گفتگو های صلح در عمل پیاده شود. اعلامیه مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان حاکی است حنا ربانی کهر، وزیرخارجه پاکستان امروز این سخنان را در ملاقاتش در کابل با حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان بیان داشت.
بر طبق اعلامیه ریاست جمهوری افغانستان هر دو جانب در مورد گسترش همکاری ها میان دو کشور و پروسه صلح بحث و تبادل نظر کردند.

قرار است بزودی یوسف رضا گیلانی، صدراعظم کشورش به افغانستان سفر کند و با رئیس جمهور و سایر مقامات افغانستان در ارتباط به تعیین گام های بعدی پروسه صلح، گفتگو و مذاکره کند. این اعلام را وزیر خارجه پاکستان حین دیدارش از کابل بیان داشت.

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان درملاقاتش باحناربانی کهر گفت با مهم خواندن نقش پاکستان در پروسه صلح افغانستان، گفت که هر آنچه در توان دارد بخاطر عملی کردن پروسه صلح انجام خواهد داد.

XS
SM
MD
LG