لینک های دسترسی

Breaking News

حملات اخیر در افغانستان 'وحشیانه' است - شورای علما


شورای علمای افغانستان حملات اخیر بم گذاری و انتحاری در ولایات کابل، پکتیکا و ننگرهار را وحشیانه خوانده آن را به شدت تقبیح کرده است.

این شورا، به دنبال انتقادات شدید مردم و قانونگذاران افغان از آنچه آنان خاموشی شورای علما خوانده بودند، امروز با نشر اعلامیۀ حملات اخیر را محکوم کرده است.

شورای علمای افغانستان همچنان اظهارات اخیر مولانا فضل الرحمان، رهبر مذهبی پاکستان را فرمایشی، سیاسی و خلاف شریعت خوانده، آن را محکوم کرده است. این شورا گفته است که اظهارات مولانا فضل الرحمان اساس شرعی نه، بلکه سیاسی دارد.

مولانا فضل الرحمان، در همین اواخر جنگ در افغانستان را جایز خواند. علمای افغان گفته اند که شریعت در افغانستان با آزادی تمام عملی می شود و محاکم این کشور بر اساس شریعت فیصله می کند.

شورای علما گفته است که مولانا فضل الرحمان در مورد محاکمی که از 66 سال به این سو براساس قانون انگلستان در آن فیصله صورت می گیرد، چه گفتنی خواهد داشت.

این شورا همچنان درمورد مشکلات داخلی افغانستان تبصره کرده از حکومت وحدت ملی خواسته است تا هر چه زودتر با اعلان کابینۀ جدید، نگرانی مردم را حل کنند.

شورای علما همچنان احتکار را حرام خوانده از حکومت خواسته است تا در جلوگیری از افزایش مواد سوخت و غذایی گام های مؤثری را بردارد.

XS
SM
MD
LG