لینک های دسترسی

Breaking News

اتکای افغانستان به ۳۰ هزار ملیشه 'ارزان اما خطرناک'


افغانستان به طور فزاینده یی به حدود ۳۰ هزار ملیشه ملی "ارزان اما خطرناک" متکی است که بعضی شان بدرفتاری های جدی را در مناطق شان مرتکب شده اند. حالا همین افراد قرار است محافظ مناطق شان باشند.

گروه بین المللی بحران پنجشنبه با نشر گزارشی گفته است که اعضای نیروی ملیشه یا پولیس محلی افغانستان، افراد ملکی را کشته، و مرتکب تقلب، سرقت، تجاوز جنسی، اختطاف، قاچاق مواد مخدر و رشوت شده است.

حکومت افغانستان پس از آنکه در دفع حملات طالبان با آزمون مواجه شده، به پولیس محلی و سایر شبه نظامیان محلی روی آورده است. شورشیان تهاجم سالانه بهاری شان را در ماه اپریل آغاز کردند.

پولیس محلی شبه نظامی طرفدار حکومت اند که در نتیجه مساعی ایالات متحده به منظور بسیج جوامع روستایی بر ضد طالبان پدید آمده است. امروز این ملیشه ها در خط مقدم جبهه می جنگند و میزان تلفات شان سه تا شش برابر سربازان اردو و پولیس است.

بر طبق گروه بین المللی بحران، هزینه این ملیشه ها سالانه ۱۲۰ میلیون دالر است.

این گروه از قول مقام هایی که نام شان ذکر نشده نقل کرده که این ملیشه ها به طور فزاینده یی خودسرانه و به حیث دلالان قدرت به جای حراست در ساحات شان عمل می کنند. آن مقام ها گفته اند که حکومت در کنترول آنها با مشکل مواجه شده است.

در سال ۲۰۱۴ ملل متحد کشته شدن ۵۳ غیرنظامی توسط ملیشه های طرفدار حکومت را ثبت کرد که سه برابر تعداد سال ۲۰۱۳ بود.

گزارش: خبرگزاری اسوشتدپرس

ترجمه: محمد احمدی

XS
SM
MD
LG