لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان برندۀ رقابت های ۲۰ اووره با آیرلند شد


عکس: بورد کرکت افغانستان - آیرلیند شیر و خطر را برد و افغانستان را به بیتنگ دعوت کرد
عکس: بورد کرکت افغانستان - آیرلیند شیر و خطر را برد و افغانستان را به بیتنگ دعوت کرد

تیم ملی کرکت افغانستان در سومین رقابت ۲۰ اووره تیم آیرلند را با تفاوت ۲۸ دوش شکست داد و جام رقابت های ۲۰ اووره را با آیرلندی ها از آن خود کرد.

ملی پوشان افغان با این پیروزی به ۱۱ مین برد پی در پی خود در رقابت های ۲۰ اوورۀ کرکت دست یافتند.

تیم ملی آیرلند پس از پیروزی در شیر و خط، افغانستان را به بیتنگ دعوت کرد که افغانستان نیز پس از ۲۰ اوور با از دست دادن ۸ بازیکن به کسب ۲۳۳ دوش موفق شد.

در تعین هدف ۲۳۴ دوش برای تیم آیرلند محمد نبی عیسی خیل و محمد شهزاد محمدی نقش کلیدی بازی کردند.

محمد نبی عیسی خیل خط بالنگ آیرلند را شدیداً تحت حمله گرفت و در ۳۱ بال ۸۹ دوش کسب کرد. شهزاد محمدی به عنوان آغاز کنندۀ بیتنگ افغانستان در ۴۳ بال ۷۲ دوش گرفت.

سایر بازیکنان خط بیتنگ افغانستان نیز در شکل دهی هدف ۲۳۴ سهم خود را گرفتند که می توان از ۲۳ دوش عثمان غنی یاد کرد.

در خط بالنگ تیم آیرلند، هیچکدام قادر نگردیدند جلو دوش گرفتن بازیکنان افغان را بگیرند اما اوبراین توانست ۴ بازیکن افغان را از میدان خارج سازد که عثمان غنی، سمع الله شینواری، کریم جنت و نجیب ترکی از جمله بازیکنانی بودند که قربانی بالنگ اوبراین گردیدند.

محمد نبی توسط مک کارتی رن اوت شد و شهزاد محمدی نیز با بال میولدر از میدان خارج گردید.

با توجه به پیچ میدان و هدف ۲۳۴ دوش، تیم آیرلند نیاز داشت آغاز تیز داشته و خطر احتمالی خارج شدن بازیکنان خود را بپذیرد.

سترلنگ و تامسن، دو آغاز کنندۀ بیتنگ آیرلند، خط بالنگ افغانستان را به درد سر انداختند. سترلنگ در ۲۰ بال ۴۹ و تامسن در ۱۸ بال ۴۳ دوش کسب کرد.

اما شاهپور زدران و امیر حمزه این دو بازیکن را از میدان خارج ساختند. پس از خارج شدن این دو بازیکن، خط بتنگ آیرلند یکی پس از دیگری از میدان خارج شدند اما ویلسن با کسب ۵۹ دوش تیمش را تا بیش از ۲۰۰ دوش همرایی کرد. این بازیکن خطرناک خط بیتنگ آیرلند، در اوور ۱۸ با بال راشد خان از میدان خارج شد.

راشد خان و محمد نبی عیسی خیل
راشد خان و محمد نبی عیسی خیل

راشد خان برای دومین بار در این رقابت ها موفق شد در یک اوور سه وکت بگیرد و نقش عمده یی در پیروزی افغانستان بازی کند.

تیم آیرلند در ۱۹.۲ اوور تمام بازیکنان خود را از دست داد و تنها موفق به کسب ۲۰۵ دوش گردید.

مفسرین کرکت به این باور اند که خط بتنگ افغانستان کارکردگی چشمگیری از خود به نمایش گذاشت اما نمی توان تلاش خستگی ناپذیر تیم آیرلند را برای کسب هدف ۲۳۴ دوش نیز نادیده گرفت.

محمد نبی به خاطر ۸۹ دوش که در ۳۰ بال کسب کرد به عنوان بهترین بازیکن رقابت امروزی انتخاب شد، اما راشد خان به خاطر کارکردگی چشمگیرش در بالنگ به ویژه دو رقابت اخیر که به کسب ۸ وکت موفق شد، به عنوان بهترین بازیکن سیریز انتخاب گردید.

تاکنون افغانستان در رقابت های ۲۰ اووره سه بار موفق شده بیش از ۲۰۰ دوش کسب کند.

نخستین بار در ۲۰۱۵ در رقابت علیه سکاتلند به کسب ۲۱۰ دوش موفق شد، پس از آن در ۲۰۱۵ در برابر زمبابوی ۲۱۵ دوش گرفت و سومین بار هم در مارچ ۲۰۱۷ علیه آیرلند به کسب ۲۳۳ دوش موفق شد که هشتمین بلندترین دوش در رقابت های ۲۰ اووره در سطح جهان محسوب می شود.

تیم آسترالیا با کسب ۲۶۳ دوش در ۲۰ اوور در برابر سریلانکا جایگاه نخست را دارا می باشد.

افغانستان به تاریخ ۱۵ مارچ پنج رقابت ۵۰ اووره را نیز با تیم آیرلند آغاز خواهد کرد که به تعقیب آن یک رقابت چهار روزۀ تست در سلسلۀ رقابت های جام بین القاره یی انجام خواهد داد.

XS
SM
MD
LG