لینک های دسترسی

Breaking News

سیاف: هیچ قدرتی نمی تواند مجاهدین را حذف کند


آقای سیاف گفت که مجاهدین آمادۀ مبارزه با گروه های دهشت افگن اند
آقای سیاف گفت که مجاهدین آمادۀ مبارزه با گروه های دهشت افگن اند

عبدرب الرسول سیاف یک تن از سران جهادی افغانستان می گوید که هیچ قدرتی قادر به حذف کردن مجاهدین از صحنه سیاسی این کشور نیست.

آقای سیاف همچنان به گروه های دهشت افگنی که با سوء استفاده از نام مجاهد و عالم دین، دست به اختطاف شهروندان افغان می زنند هشدار داد که با مقابله مجاهدین روبرو خواهند شد.

گفته های این رهبر جهادی با برگزاری مراسم تجلیل از سی و ششمین سالروز قیام مردمی ۲۴ حوت در ولایت هرات همزمان شده است؛ مراسمی که همه ساله میزبان شمار زیادی از مردم و رهبران جهادی در هرات است.

امسال نیز این برنامه شاهد حضور هزاران تن از باشنده گان ولایت هرات به همراه شمار زیادی از چهره های جهادی همانند محمد اسماعیل خان، عبدرب الرسول سیاف ، فضل الهادی مسلم یار رئیس مشرانو جرگه، مقام های محلی چند ولایت غربی و مرکزی و تعدادی از اعضای پارلمان بود.

آقای سیاف می گوید که مجاهدین بر ضد دهشت افگنان مقابله خواهند کرد.
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:29 0:00

عبدرب الرسول سیاف یک تن از سران جهادی در این همایش، با انتقاد از مقام های حکومتی و دیدبان حقوق بشر گفت که مجاهدین غاصب زمین و یا ناقص حقوق بشر نیستند. او از مبارزه قاطع مجاهدین با گروه های نوظهوری چون داعش سخن زد.

آقای سیاف گفت "ما غاصب نیستیم ما فاتح هستیم، ما ناقض حقوق بشر نه بلکه ناجی حقوق بشر هستیم ...هر کسی را دیدید که رهزانی می کند و مردم را در راه ها از موتر پایین میک ند چون واقعه ولایت زابل که ۳۱ نفر از موتر توسط گروه های تروریستی اختطاف شده اند بدانید که این ملت (مجاهدین) بیدار است و در مقابلش ایستاد است."

آقای سیاف در ادامه گفت که هیچ قدرتی در افغانستان توانایی حذف و در حاشیه راندن مجاهدین را از صحنه های سیاسی ندارد. او گفت "ما وارثین و مدافعین این خاک هستیم و اگر دیروز این سرزمین را آزاد کردیم امروز هم در خط اول دفاع از خاک و نوامیس این وطن ایستاد هستیم."
همزمان فضل الهادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه افغانستان می گوید تجلیل هر ساله از این روز آنهم توسط مردم به افرادی که می خواهند برعلیه مجاهدین دسیسه کنند نشان می دهد که هنوز احساسات جهادی زنده است.

از سویی هم محمد اسماعیل یکتن از فرماندهان سرشناس جهادی در حوزه غرب افغانستان، بر ارزش های قیام ۲۴ حوت و تاثیر آن بر مسیر جهاد در مقابل رژیم کمونیستی و متجاوزین روسی تاکید کرده و از این حادثه به عنوان نقطه عطفی در تاریخ معاصر افغانستان عنوان کرد.

XS
SM
MD
LG