لینک های دسترسی

Breaking News

پیروزی تیم فوتبال افغانستان در برابر لاووس


بازیکنان ردۀ نخست تیم ملی فوتبال افغانستان در برابر لاووس
بازیکنان ردۀ نخست تیم ملی فوتبال افغانستان در برابر لاووس

تیم ملی فوتبال افغانستان در نخستین رقابت تدارکاتی، تیم لاووس را با نتیجۀ ۲-۰ شکست داد.

گول های پیروزی ملی پوشان افغان در نیمۀ نخست رقابت توسط فیصل شایسته و شبیر یوسفی وارد دروازۀ لاووس شد.

ترکیب تیم ملی فوتبال افغانستان در رقابت با لاووس متفاوت تر از سایر رقابت ها بود. این تیم با یک کپتان جدید (جلال الدین شریعتیار) و بازیکنان تازه دعوت شده به تیم ملی به این سفر رفته است.

علی عسکر لعلی، کمک مربی تیم ملی فوتبال افغانستان در صحبت با رادیوآشنا صدای امریکا، رقابت تیم افغانستان را با لاووس قناعت بخش عنوان کرده گفت" تیم امروز باوجود که بچه ها از تمرینات و سفر خسته بودند، خیلی خوب بازی کرد."

اما آنچه کمی نگران کننده می نماید، آماده نبودن منصور فقیریار، دروازه بان تیم ملی فوتبال افغانستان است که به خاطر مصدومیت که داشت امروز نیز به میدان نرفت.

اما فردین کوهستانی، دروازه بان ذخیرۀ تیم ملی نیز کارکردگی خوبی از خود به نمایش گذاشت. کمک مربی تیم ملی می گوید "کوهستانی در رقابت امروز خیلی آرام و بافکر بازی کرد."

آقای لعلی گفت که داکتر فزیوتراپی تیم، به فقیریار اجازه نداد تا در رقابت امروزی اشتراک کند اما ابراز امیدواری کرد که بتواند در رقابت با بنگله دیش به میدان برود.

دروازه بان، به باور کارشناسان فوتبال، همواره به عنوان یک مشکل و نقطۀ ضعف در تیم ملی فوتبال افغانستان مطرح بوده است.

ظهور و پدیدار شدن بازیکنان جدید برای دروازه بانی تیم ملی می تواند امیدواری را برای آیندۀ بهتر تیم بیشتر سازد.

آقای لعلی گفت "بازی لاووس و بنگله دیش برای بهتر سازی سیستم و تقویت سبک بازی ماست و تیم انشالله در 11 جون برای رویارویی با سوریه در مشهد در اوج آمادگی خود خواهد بود."

برعلاوۀ کوهستانی، در رقابت روز جمعه با لاووس مصطفی حدید، ضمیر داوودی، جلال شریعتیار، انوش دستگیر در خط دفاع؛ آرش عاطفی، اباسین علی خیل، عصمت شینواری، شبیر یوسفی، مصطفی ځاځی و فیصل شایسته در خط نیمه تهاجمی و تهاجمی به میدان رفتند.

رقابت بعدی تیم ملی فوتبال افغانستان در برابر بنگله دیش خواهد بود که پس از آن برای میزبانی نخستین رقابت دور مقدماتی راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به تاریخ یازدهم جون در میدان ورزشی شهر مشهد ایران به مصاف سوریه خواهد رفت.

XS
SM
MD
LG