لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز اولین مذاکرات مستقیم حکومت و حزب اسلامی حکمتیار


این اولین مذاکرات مستقیم حزب اسلامی گلبدین حکمتیار و حکومت افغانستان پس از نشست‌های گروه چهارجانبه است.
این اولین مذاکرات مستقیم حزب اسلامی گلبدین حکمتیار و حکومت افغانستان پس از نشست‌های گروه چهارجانبه است.

محمدایوب رفیقی رئیس دارالانشای شورای عالی صلح امروز با محمدامین کریم عضو هیأت مذاکره‌کننده حزب اسلامی در نشست خبری در کابل گفت که امروز اولین گفتگوهای مستقیم صورت گرفت.

آقای رفیقی گفت که پس از سه سال سکوتِ شورای عالی صلح، این اولین امیدواری است که از سوی این شورا به مردم افغانستان مژده داده می‌شود.

او گفت "یگانه چیزی که در پروسه صلح فایده می‌رساند و مهم است عبارت از این است که چگونه ما به مردم افغانستان هماهنگی به وجود بیاوریم و به آنها اطمینان بدهیم که از این پروسه مقدس حمایت کنند."

محمدامین کریم که رهبری هیأت مذاکره‌کننده حزب اسلامی گلبدین حکمتیار را به دوش دارد، در این نشست خبری گفت، این حزب دعوت شورای عالی صلح را به مذاکرات لبیک گفت.

آقای کریم افزود که حزب اسلامی حکمتیار، در راستای خواست‌های حقۀ مردم افغانستان و تأمین صلح مخلصانه و صادقانه مثل گذشته حاضر شده و در این راستا تنها دنبال خواست‌هایی است که ملت افغانستان همواره خواستار آنها بوده است.

او گفت "من این اهداف و خواست‌ها را در سه نقطه خلاصه می‌کنم، تأمین و اعاده حاکمیت ملی مردم افغانستان بر کشورشان (حق خود ارادیت)، تأمین و اعاده نظام قانونمند اسلامی و تأمین، اعاده و تعمیم عدالت در ابعاد مختلف آن، به خصوص ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی"

او تأکید کرد اگر این گفتگوها که امروز به صورت رسمی آغاز شد، از سوی طرف‌های مذاکره به صورت صادقانه پیش برود، بدون شک نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت.

آقای کریم بر افغانی‌بودن مذاکرات تأکید کرد و گفت، عدالت، حاکمیت و نظام قانونمند اسلامی، صلحی را در پی خواهد داشت که اکثریت مردم افغانستان خواستار آن است.

این اولین مذاکرات مستقیم حزب اسلامی گلبدین حکمتیار و حکومت افغانستان پس از نشست‌های گروه چهارجانبه است که هفتۀ گذشته این حزب آماده‌گی‌اش را برای آغاز مذاکرات اعلام کرد.

XS
SM
MD
LG