لینک های دسترسی

Breaking News

جز پنجشیر در همه ولایت‌های افغانستان جنگ روان است


در شش ولایت افغانستان جنگ به شدت جریان دارد
در شش ولایت افغانستان جنگ به شدت جریان دارد

مشاور امنیت ملی افغانستان می‌گوید که دهشت افگنان بین المللی به کمک ادارۀ استخبارات نظامی پاکستان یا آی اس آی در ۳۳ ولایت افغانستان جنگ را شعله ور ساخته اند.

محمد حنیف اتمر روز سه شنبه در دیدار با بزرگان، فعالان و اعضای شورای ولایتی کندز گفت که در شش ولایت افغانستان به شمول کندز، جنگ به شدت جریان دارد.

یگانه ولایت افغانستان که در آن جنگ نیست، پنجشیر می باشد، اما شماری از ولایت‌ها به گفتۀ مقام‌های امنیتی افغان با سطح پایان تهدیدها روبرو می باشند.

تواب غورزنگ سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفت که شش ولایت معروض با سطح بلند تهدید و جنگ ولایت‌های ننگرهار، پکتیکا، کندز، هلمند، کندهار و ارزگان می باشد.

آقای غورزنگ در صحبت با صدای امریکا گفت که نیروهای افغان با در نظرداشت تهدید جنگ در هر ولایت، عملیات نظامی روزانۀ خود را تنظیم می‌کنند. او افزود که در هر ولایتی که تحرکات دشمن ولو بسیار کم وجود داشته باشد، حکوت آن را تهدید امنیتی می پندارد.

آقای اتمر در حالی از گسترش جنگ تقریباً در سرتاسر کشور خبر می‌دهد که مذاکرات صلح میان حکومت افغانستان و طالبان به تعلیق در آمده و حملات اخیر انتحاری آن گروه صدها کشته و زخمی برجاگذاشته است.

این نخستین باری نیست که مقام‌های افغان استخبارات پاکستان را به حمایت از طالبان و سایر دهشت افگنان درگیر جنگ در افغانستان متهم می کنند، اما پاکستان همواره این اتهامات را رد کرده و خود را قربانی تروریزم خوانده است.

XS
SM
MD
LG