لینک های دسترسی

Breaking News

در اثر دو حادثه جدا گانه در غزنی ۸ نفر کشته و زخمی شدند


در اثر دو حادثه جدا گانه در غزنی ۸ نفر کشته و زخمی شدند
در اثر دو حادثه جدا گانه در غزنی ۸ نفر کشته و زخمی شدند

یک بس مسافر بری در منطقه سینه کی از مربوطات ولسوالی اندر با ماین برخورد نمود که در نتیجه انفجار آن هفت نفر به شمول یک کارمند کمپنی امنیتی، هلاک شده و یک نفر دیگر زخمی گردید.

انفجار یک ماین کنار جاده در ولسوالی اندر ولایت غزنی ۸ نفر را کشته یا زخمی نمود. مل پاسوال خیالباز شیرزی، قوماندان امنیه ولایت غزنی با تایید این واقعه گفت: یک بس مسافر بری که از ولسوالی اندر عازم شهر غزنی بود در منطقه سینه کی از مربوطات ولسوالی اندر با ماین برخورد نمود که در نتیجه انفجار آن هفت نفر به شمول یک کارمند کمپنی امنیتی، هلاک شده و یک نفر دیگر زخمی گردید.

وابستگان قربانیان حادثه که برای تحویل گیری اقارب خود به شفاخانه غزنی آمده اند میگویند که در میان کشته شده گان یک زن و یک طفل نیز شامل میباشد.

اگر چه مقامات محلی در مورد عامل این ماین گذاری اظهار نظر نکرده اند، اما بیشتر این موارد به افراد وابسته به گروه طالبان، گروه مسلح مخالف دولت افغانستان نسبت داده میشود. این گروه نیز تاکنون در این باره چیزی نگفته است.

در یک حادثه دیگر، به گفته قوماندان امنیه غزنی، دو پولیس که توسط افراد وابسته به گروه طالبان دستگیر و محکوم به اعدام شده بودند، در جریان یک عملیات قوای امنیتی افغان نجات داده شده اند. این پولیس از ولایت پکیتکا عازم کابل بودند که به چنگ مخالفین مسلح افتادند.

در بیشتر این موارد طالبان بخاطر ایجاد ترس میان نظامیان دولتی اسیران خود را اعدام میکنند.

ولایت غزنی در یکصد کیلو متری جنوب غرب کابل، یکی از مناطقی است که بدلیل عبور شاهراه کابل هرات، مورد توجه مخالفین مسلح دولت بوده و از جمله مناطق نا آرام افغانستان به حساب میآید.

XS
SM
MD
LG