لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس محلی در ولایت زابل


پولیس محلی در ولایت زابل
پولیس محلی در ولایت زابل

نیروهای پولیس محلی در ولسوالی های شاجوی و ارغنداب ولایت زابل شروع به کار نموده اند.

مسوولین وزارت امور داخله افغانستان میگویند که قرار است در دو ولسوالی دیگری آن ولایت نیز نیروهای پولیس محلی ایجاد گردد.

پولیس محلی ولسوالی دایچوپان ولایت زابل طی گردهمایی که روز گذشته در آن ولسوالی به اشتراک محمد اشرف ناصری والی ولایت زابل، جنرال خان محمد احمدزی قوماندان نیروهای پولیس وزارت امور داخله، جنرال عبدالحمید قوماندان قول اردوی ۲۰۵ اتل و جنرال میلر قوماندان نیروهای عملیاتی خاص ایالات متحده امریکا و موسفیدان ولسوالی دایچوپان ولایت زابل برگذارگردیده بود، به فعالیت آغاز نمود.

محمد اشرف ناصری والی ولایت زابل، در گردهمایی مردم ولسوالی دایچوپان از مردم آن ولسوالی خواست که پسران خویش را شامل پولیس ملی نمایند که از یک طرف برای جوانان ولسوالی دایچوپان زمینه کار ومصروفیت مساعد می گردد و از طرف دیگر امنیت ولسوالی شان به وجه بهتری تامین میشود.

محمد اشرف ناصری والی ولایت زابل گفت:

"جوانان که در پولیس محلی تنظیم می گردند، وظیفه آنها اینست که امنیت مناطق، پروژه های انکشافی و کارهای بازسازی را تامین نمایند تا بعد از آن مردم مورد اذیت قرار نگیرند."

والی ولایت زابل علاوه کرد که به دلیل عدم موجودیت امنیت در مناطق مربوط به ولسوالی های ولایت زابل مکاتب، کلنیک ها و تمام تاسیسات دولتی مورد تهدید قرار دارند.

پولیس محلی مسوولیت تامین امنیت تمام تاسیسات عامه را دارند .

جنرال خان محمد احمدزی قوماندان نیروهای پولیس محلی وزارت امور داخله افغانستان می گوید، در ولسوالی دایچوپان ۳۰۰ تن از پولیس محلی تربیه گردیده، و به فعالیت آغاز نموده اند.

به گفتۀ آقای احمدزی مجموعاً در چهار ولسوالی ولایت زابل پولیس محلی ایجاد خواهد شد تا زمینه بهتر امنیت مساعد گردد.

جنرال خان محمد احمدزی به ادامه می گوید پولیس محلی در ولسوالی های نوبهار و ارغنداب ولایت زابل نیز عنقریب به فعالیت آغاز خواهند کرد.

نیروهای پولیس محلی در ولسوالی های ولایت زابل زمانی شروع به کار مینمایند که همین نیرو ها در ولسوالی های ارغنداب، ژیړی، پنجوایی، معروف و ارغستان ولایت قندهار و در ولسوالی های ولایت ارزگان و هلمند نیز به فعالیت آغاز نموده اند.

XS
SM
MD
LG