لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان در آستانۀ آغاز دور دوم مرحلۀ انتقال مسوولیت های امنیتی


ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان
ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان

در حالی که قرار است فردا پنج شنبه مرحلۀ دوم روند انتقال در یکی از ولایات تعیین شده آغاز شود، نیرو های آیساف علاقمندی خود را در مورد عادی شدن روابط میان افغانستان و پاکستان ابراز داشته اند.

وزارت دفاع افغانستان گفته است که مرحلۀ دوم روند انتقال مسوولیت های امنیتی در یکی از ولایات از قبل مشخص شده، آغاز خواهد شد.

ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع در این مورد به روز چهار شنبه در یک نشست خبری گفت که این مرحله پس از بررسی و ارزیابی دقیق بر اساس توازن و قابلیت های قوای امنیتی افغان در ساحات معین جغرافیایی که 50 در صد مردم را تحت پوشش قرار خواهد داد، آغاز می شود.

او ضمن خوشبینی از توانمندی نیرو های امنیتی افغان گفت که وضعیت امنیتی در سراسر افغانستان 24 در صد بهبود یافته و در حال حاضر 27 عملیات در سراسر کشور توسط نیرو های افغان به پیش برده می شود.

جنرال کرستان جاکوبسن، سخنگوی آیساف در این نشست خبری با اشاره به حملۀ هوایی اخیر ناتو در مناطق سرحدی پاکستان گفت که تحقیقات در این مورد جریان داشته و تلاش می شود تا از تکرار حوادث مشابه در آینده جلوگیری شود.

او بر ضرورت عادی سازی فوری همکاری ها میان افغانستان، پاکستان ایتلاف بین المللی تاکید کرده و نبود تفاهم منطقوی و درگیری در دو سوی مرز را به سود شورشیان خواند.

سخنگویان آیساف و وزارت دفاع در مورد عملیات های شبانه نیروهای بین المللی در برخی نقاط نا امن افغانستان گفتند که پیشنهادات لویه جرگه در این زمنیه، مورد اجرا قرار گرفته است.

به گفتۀ سخنگوی آیساف ۹۵ در صد عملیات های شبانه در هماهنگی با نیروهای افغان به پیش برده شده و تلاش ها به خاطر افغانی سازی این عملیات که به گفتۀ او موثر ترین عملیات ها برای رد یابی شورشیان است، همچنان ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG