لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن دو افغان در حادثۀ ترافیکی


کشته شدن دو افغان در حادثۀ ترافیکی
کشته شدن دو افغان در حادثۀ ترافیکی

ناتو میگوید دو فرد غیر نظامی در جنوب افغانستان زمانی به هلاکت رسیدند که عمداً موتر خود را به جانب سه عسکر گزمه قوای ائتلاف به حرکت آوردند.

ناتو میگوید رانندۀ موتر که قصد داشت عرادۀ خود را به عساکر ناتو که مصروف گزمه پیاده بودند تصادف دهد مورد آتش باری عساکر دیگر قرار گرفت که در نتیجه موتر در یک گودال افتاده و سرنگون گردید.

و اما همایون شعیب خبرنگار محلی رادیو آشنا با نقل قول از آمر امنیت قوماندانی امنیۀ ولایت قندهار میگوید که نیروهای ایساف در مربوطات حوزۀ شانزدهم امنیتی شهر قندهار در حال گزمۀ پیاده بودند که یک عراده موتر مربوط به افراد ملکی از کنترول خارج و سرنگون گردید، که در نتیجه یک عراده موتر سایکل و یک عراده موتر دیگر نیز یکی پی دیگر باهم تصادم نمودند که در نتیجه سه تن از عساکر ایساف و چهار تن افغانهای ملکی مجروح و دوتن دیگر کشته شده اند.

به قول شاهدان عینی بعد از واقعه نیروهای ائتلاف دست به تیراندازی نیز زده اند.

اما نیروهای ائتلاف و افغان را رابطه اضهار نظری نکرده اند اما داکتران شفاخانۀ میرویس ولایت قندهار تائید نموده اند که دو تن دراثر ضرب گلولۀ نیروهای ایساف کشته شده اند.

در خبر دیگر، حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان طی دیدار با آقای دریک نیی بل وزیر همکاری های اقتصادی و انکشافی آلمان، از آن کشور خواست تا با افغانستان وارد یک شراکت اقتصادی شده و در پروژه های مختلف به خصوص سکتور استخراج معادن افغانستان، سرمایه گذاری نماید.

همچنان دفتر ریاست جمهوری افغانستان خبر میدهد که حامدکرزی شام پنجشنبه از طریق ویدیو کنفرانس به ۲۵۰ شرکت کننده کنفرانسی سخنرانی کرد که از سوی انستیتیوت جورج دبلیو بوش در شهر دالاس امریکا برگزار گردیده است.

محور بحث های این کنفرانس دو روزه را که تحت عنوان ساختن آینده افغانستان، پیشرفت آزادی های زنان و مساعد کردن فرصت های اقتصادی برای آنان تدویر گردیده است، حمایت از آزادی های زنان و کمک در ایجاد فرصت های اقتصادی برای آنها تشیکل میدهد.

در یک رویداد دیگر، مأمورین در شرق افغانستان میگویند چهار نفر به شمول دو عسکر فرانسوی زمانیکه یک بم گذار انتحاری بر گزمه ناتو در ولایت کاپیسا حمله ور شد زخمی گردیدند.

XS
SM
MD
LG