لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش تحلیلگران افغان به کشته شدن برادر حامد کرزی


واکنش تحلیلگران افغان به کشته شدن برادر حامد کرزی
واکنش تحلیلگران افغان به کشته شدن برادر حامد کرزی

رئیس جمهور افغانستان در واکنش به کشته شدن برادرش احمد ولی کرزی گفته است که زندگی مردم افغانستان چنین است و هر افغانی از حوادث مشابه رنج برده اند.

گزارش صوتی را بشنوید.

بر اساس گزارش ها، یکی از افراد مسلح نزدیک به احمد ولی کرزی صبح روز سه شنبه وی را در منزلش به قتل رساند.

درهمین حال، صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله افغانستان می گوید که تحقیقات درمورد چگونگی قتل رئیس شورای ولایتی قندهار آغاز شده است.

همچنان عبدالقادر قلاتوال، منشی ولسی جرگه گفت که شورای ملی هم در مورد این رویداد ابراز تاسف می کند و هیأتی از اعضای شورای ملی در مراسم جنازه اشتراک می کنند.

ساعاتی پس از کشته شدن احمد ولی کرزی، حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان درحالی که در کنار نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس خبری مشترکی در کابل صحبت می کرد، کشته شدن برادر اندرش را اندوهناک توصیف کرد.

وی در اظهارات خود ابراز امیدواری کرد که درافغانستان جنگ خاتمه یابد و خانواده های افغان دیگر رنج و مصیبتی نبینند.

یکی از محافظین احمد ولی کرزی با استفاده از کلاشنیکوف دست داشته اش، صبح امروز سه شنبه بالای وی تیر اندازی کرد که منجر به کشته شدن رئیس شورای ولایتی قندهار گردید.

وزارت داخله افغانستان می گوید که پس از این رویداد تحقیقاتی را آغاز کرده است.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله افغانستان درمورد آغاز تحقیقات به رادیو آشنا چنین گفت

"مقامات وزارت داخله افغانستان می گویند که قبلا نیز حداقل دوبار سوقصد بالای احمدولی کرزی صورت گرفته بود که خودش جان به سلامت برده اما، این رویداد ها تلفاتی در پی داشته است."

ازسوی دیگر، شورای ملی افغانستان نیز به خاطر کشته شدن رئیس شورای ولایتی قندهار ابراز تاسف کرده و یک هیئت از هر دو مجلس برای اشتراک در مراسم جنازه احمد ولی کرزی کابل را به قصد قندهار ترک گفته است.

عبدالقادر قلاتوال، منشی ولسی جرگه گفت که تعداد زیادی از وکلا درمراسم اشتراک می کنند.

درهمین حال، رئیس جمهور پاکستان و صدراعظم آن کشور نیز به خاطر کشته شدن احمد ولی کرزی، به رئیس جمهور افغانستان ابراز تسلیت گفته اند.

با آنکه احمد ولی کرزی قبلا با موجی از اتهامات به خاطر دست داشتن در قاچاق مواد مخدر و مداخله در امور اداره محلی قندهار و برخی مسایل دیگر رو به رو بود، اما وی و برادرش رئیس جمهور حامد کرزی این اتهامات را رد میکردند و همواره از احمد ولی کرزی به عنوان یک شخصیت قومی پر نفوذ در جنوب افغانستان یاد می شد.

XS
SM
MD
LG