لینک های دسترسی

Breaking News

عدم علاقمندی افراد به رای دهی در ایالات متحده


بسیار جوانان زیر سن ۳۰ سال امریکایی هنوز تصمیم نگرفته اند رای بدهند یا خیر.
بسیار جوانان زیر سن ۳۰ سال امریکایی هنوز تصمیم نگرفته اند رای بدهند یا خیر.

عدم علاقمندی رای دهندگان به دو کاندید پیشتاز احزاب جمهوریخواه و دموکرات، یکبار دیگر باعث خواهد شد تا در انتخابات نومبر ۲۰۱۶، رقم کمتر واجد شرایط رای دهی، به پای صندوق های رای بروند.

باتوجه به تحقیقات نهاد پژوهشی پیو، از انتخابات عمومی ۲۰۱۲ - ۲۰۱۴، کسانیکه رای نمی دهند، بیشتر از گروه های اند که از پالیسی های حکومت متاثر شده اند.

کارول دوحرتی، رئیس مرکز تحقیقاتی پیو می گوید "بیشتر جوان ترها، گیرمانده با مشکلات مادی، و ظاهراً بیشتر اقلیت ها، افرادی اند که در انتخابات رای نخواهند داد."

دوحرتی می گوید بیش از یک بر سه حصۀ افرادیکه رای نمی دهند، زیر سن ۳۰ سال قرار دارند.

کارتر که فقط ۲۰ سال دارد می گوید"ما بی اطلاع هستیم نه به خاطر اینکه علاقه نداریم. بلکه فکر می کنم، پالیسی خانم کلنتن ما را از زمانیکه کودکی بیش نبودیم، در انزوا قرار داده است."

کارتر، همانند بسیاری افرادیکه رای نمی دهند، خود را در سیاست و مسایل اجتماعی آزاد می خواند. او می گوید "تازمانیکه در لحن سیاستمداران تغییری را شاهد نباشد، هرگز به پای صندوق رای نمی رود."

این نوجوان، فضای مبارزات انتخاباتی کاندید ها را بیشتر افراطی خوانده می گوید آنان تلاش می ورزند با نعره ها نشان دهند که کدام یک بیشتر تندرو و یا بیشتر پرشور تر است.

کارتر، دونالدترمپ را به مثابۀ یک کرکتر برنامۀ تلویزیونی می پندارد اما خوب توصیف می کند. او می گوید که به ترمپ احترام دارد و امیدوار است "آنچه سیاستمداران در آینده تغییر می خورند، آنگونه عمل نکند.

خواسته های رای دهندگان از کاندیدها

لاورین ۲۱ ساله می گوید "زمانیکه شاگرد دورۀ متوسط مکتب بود، هیلری کلنتن برایش یک کاندید ایده آل بود." اما به باور بانو لاورین اکنون شیوۀ که خانم کلنتن برای به دست آوردن رای اختیار کرده و می خواهد بااستفاده از تفاوت های نژادی و رنگ حمایت مردم را به خود جلب کند، "بسیار خجالت آور است."

رئیس مرکز پژوهشی پیو می گوید "یک خلای قوی نژادی" میان رای دهندگان سفید پوست و اقلیت های که نمی خواهند رای بدهند، وجود دارد و این اختلاف در بخش پس زمینه های مالی "حتی بیشتر قابل توجه است."

آقای دوحرتی می گوید "تنها نیمی از افرادیکه رای نمی دهند به ما گفتند که یک کریدت کارت داشتند؛ بااحتمال کمتری به کالج می روند و درآمد شان کم است."

ریز که مادرش از السلوادور به ایالات متحده مهاجرت کرده بود می گوید "مغشوش استم. نمی دانم رای بدهم یا ندهم؟ از لحاظ اخلاقی مغشوش کننده است."

بانو ریز، عمیقاً در بارۀ حقوق اساسی داشتن فرزند و مهاجرت می اندیشد اما هیچ بدیلی فراتر از هیلری کلنتن را مشاهده نمی کند.

این درحالیست که یک نظرسنجی ماه اپریل ۲۰۱۶ رسموسن نشان داد که ۶ درصد امریکایی ها گفته اند اگر گزینۀ انتخاب رئیس جمهور میان هیلری کلنتن و دونالد ترمپ باشد، در خانه نشسته و رای نخواهند داد.

برخی از آنان مانند رونی می گوید "به خاطری رای نمی دهد که اگر این دو کاندید {هیلری کلنتن و دونالدترمپ} کدام کار نادرستی را پس از انتخاب شدن انجام دهند؛ من خودم را مجرم خواهم خواند."

XS
SM
MD
LG