لینک های دسترسی

Breaking News

النصره خط مقدم جنگ علیه داعش را ترک کرد


داعش یک سوم قلمرو سوریه را در تصرف دارد
داعش یک سوم قلمرو سوریه را در تصرف دارد

جبهۀ النصره، گروه وابسته به القاعده، از موقعیتهای خط مقدم جنگ در برابر گروه دولت اسلامی در شمال شهر حلب بیرون شده و ساحه را به سایر شورشیان واگذار کرده است. این ساحۀ است که ترکیه می خواهد آن را نقطۀ حایل بسازد.

النصره با نشر بیانیه یی از پلان ترکیه و ایالات متحده برای راندن جنگجویان داعش از مرز سوریه و ترکیه انتقاد کرده و گفته است که هدف این اقدام بیشتر از اینکه مبارزه بر ضد بشار الاسد بوده باشد، تامین امنیت ملی ترکیه بوده است.

جبهۀ النصره که دشمن گروه دولت اسلامی است، بیان داشته است که مشارکت آن گروه در جنگ بر ضد داعش ممنوع شده است.

ایالات متحده امریکا و ترکیه ماه گذشته پلان شان را برای بیرون راندن جنگجویان گروه دولت اسلامی از یک ساحۀ مرزی میان سوریه و ترکیه اعلام کردند.

گروه دولت اسلامی که در محراق عملیات نظامی به رهبری ایالات متحده در عراق و سوریه قرار دارد، یک ساحۀ مرزی را در شمال حلب در تصرف دارد که متصل با مرز ترکیه می باشد.

النصره گفته است که حکومت ترکیه و ایتلاف به رهبری ایالات متحده بر ضد گروه دولت اسلامی در تلاش اند تا جنگ را بر اساس منافع و اولویت های شان استقامت دهند، بدون آنکه خواست گروه های سوری درگیر جنگ در نظر گرفته شود.

در بیانیۀ النصره نگاشته شده است "با درنظرداشت وضعیت موجود، یگانه گزینه برای ما این بود که عقب نشینی کنیم و مواضع خود را در خط مقدم جنگ بر ضد داعش در شمال حلب ترک کنیم."

در اعلامیۀ النصره آمده است که آن گروه خطوط مقدم خود را بر ضد داعش در سایر بخشها به شمول ولایت حما و کوه های قلمون در نزدیکی مرز لبنان حفظ خواهد کرد.

النصره گفته است که پلان ترکیه برای ایجاد منطقۀ حایل، به هدف جلوگیری از ایجاد یک دولت کردی در مرز جنوب شرقی آن کشور است. شبه نظامیان کردی که متحد امریکا در جنگ بر ضد داعش اند، حدود ۴۰۰ کیلومتر مرز شمالشرقی شهر حلب را در کنترول دارند.

XS
SM
MD
LG