لینک های دسترسی

Breaking News

بدست آوردن اکثریت مجلس نمایندگان توسط جمهوری خواهان


بدست آوردن اکثریت مجلس نمایندگان توسط جمهوری خواهان
بدست آوردن اکثریت مجلس نمایندگان توسط جمهوری خواهان

جمهوري خواهان در انتخابات میان دورۀ روز سه شنبه در ایالات متحده، به پیروزی چشمگیری دست یافته و اکثریت را در مجلس نمایندگان کانگرس کسب نمودند.

کاندیدان جمهوری خوا حداقل ۶۰ کرسی را در مجلس نمایندگان بدست آوردند. این رقم بیش از ۳۹ کرسی بود که برای کسب اکثریت نیاز داشتند، ولی دموکرات ها هم قادر گردیدند اکثریت خود را در مجلس سنا نگهدارند.

جان بینر، رهبر جمهوری خواهان نتایج آرا را به مثابۀ رد مشی رئیس جمهور اوباما و حزب وی خوانده و به حامیان جمهوری خواهان گفت که اکنون آغاز یک تغیر میباشد.

وی علاوه نمود "اگر ما به آن اندازه خوش چانس بودیم که در اکثریت قرار گیریم، پس من هم به اندازه کافی خوش چانس خواهم بود تا بریاست مجلس قرار گیرم، کانگرس متفاوت تر خواهد بود."

رئیس جمهور اوباما شب چهارشنبه به آقای بینر تیلفون نموده، و پیروزی حزب جمهوریخواه را به وی تبریک گفت، و اضافه کرد که حال باید یک تفاهم مشترک برای کار روی حل مشکلات مردم امریکا پیدا شود. انتظار میرود بینر، رئیس مجلس کانگرس ایالات متحده گردد.

هری رید، از حزب دیموکرات که رهبریی اکثریت را به عهده داشت، با پیروزی بر رقیب خود از تی پارتی، وعده نمود که به مبارزۀ خود برای مردم امریکا ادامه خواهد داد.

XS
SM
MD
LG