لینک های دسترسی

Breaking News

مردی که سرتاسر امریکا را در صد روز پیاده می پیماید


قرار است این سفر به تاریخ ۱۶ اگست پایان یابد
قرار است این سفر به تاریخ ۱۶ اگست پایان یابد

بارکلی اودرسلویس شهروند امریکایی با الهام از یک فلم هالیوود تصمیم گرفته است که سرتاسر ایالات متحده امریکا را در صد روز پیاده بپیماید.

فلم فورست گمپ الهام بخش این حرکت اودرسلویس شده است. این فلم به هنرنمایی تام هنکس برندۀ جایزۀ سینمایی اسکار شد.

اودرسلویس در ۶۱ مین روز این سفر دور و دراز در صحبت تلیفونی با خبرگزاری رویترز گفت اگر "فورست گمپ این مسافته را توانست بپیماید، من هم می توانم بپیمایم."

این باشندۀ ۲۳ سالۀ شهر برمینگهم ایالت مشیگن هر روز صبح ساعت شش برخاسته و با سرعت ۴۸ تا ۵۳ کیلومتر در روز حرکت می کند.

قرار است اودرسلویس مسافت ۵.۰۷۰ کیلومتری میان شهر سانتامونیکا در ایالت کالیفورنیا تا پورت کلایدی ایالت مین را با عبور از ۱۴ ایالت بپیماید.

اودرسلویس در نظر دارد که با این عمل خود مبلغ ۱۰ هزار دالر پول برای بنیاد هال ستپس جمع آوری کند. این نهاد خیریه در سال ۲۰۰۹ برای مبارزه با فقر در جهان به فعالیت آغاز کرد.

اودرسلویس که در نظر دارد آخرین روز سفرش ۱۶ اگست باشد، اکنون در نیمه راه سفر خود رسیده است، اما شماری تردید دارند که وی بتواند خود را در وقت تعیی شده به هدف نهایی برساند.

داکتر پاول تامسن متخصص قلب در شفاخانۀ هارتفورد ایالت کنیتیکیت می گوید که اودرسلویس در درون ناآگاهی رقابت می کند.

داکتر تامسن شرح می دهد که از رهگذر طبی تا هنوز دانش کافی در این مورد وجود ندارد که پیمودن این مسافت دراز با پای پیاده چه تاثیری بر بدن برجامی گذارد، چون به گفتۀ وی تا هنوز افراد زیادی به این چنین کاری مبادرت نورزیده اند.

از آنجاییکه دوش اودرسلویس مسابقه نیست، او می تواند بطی حرکت کند تا به گفتۀ داکتر تامسن به عضلات وی آسیب نرسد و نیز بار قلب اش زیاد نشود.

شماری از دوستان اودرسلویس او را با موترش دنبال می کنند، اما این جوان ۲۳ ساله وقت کمی را با دوستانش سپری کرده و بیشتر اوقات را در چوکی عقب موترش می خوابد.

XS
SM
MD
LG