لینک های دسترسی

Breaking News

زخمی شدن شش پولیس سرحدی افغان در سپین بولدک


قرارگاه پولیس سرحدی در ولسوالی سپین بولدک در پهلوی ساختمان شفاخانه۲۵ بستر سپین بولدک واقع شده است.
قرارگاه پولیس سرحدی در ولسوالی سپین بولدک در پهلوی ساختمان شفاخانه۲۵ بستر سپین بولدک واقع شده است.

شب گذشته دیپوی مهمات پولیس سرحدی، در ولسوالی سپین بولدگ ولایت کندهار، انفجار کرده است که در نتیجۀ آن شش تن به شمول چهار داکتر زخمی شدند.

غورځنگ افریدی، صاحب منصب قوماندانی امنیه ولایت کندهار، در صحبت با صدای امریکا گفت مقداری از مهمات پولیس سرحدی در ولسوالی سپین بولدک این ولایت، در یک کانتینر جابجا شده بود که در نتیجه گرمی هوا، شب گذشته انفجار کرد.

او افزود که پس از انفجار، در محل رویداد برای یک ساعت، آتش روشن بود، که به اثر تلاش پولیس خاموش شد.

در نتیجۀ این رویداد به شمول چهار تن از داکتران شفاخانۀ سپین بولدک، شش تن زخمی شدند.

هرچند غورځنگ افریدی، در مورد خسارات این انفجار جزییات بیشتر نداد؛ اما تأیید کرد که این انفجار به شفاخانۀ ۲۵ بستر سپین بولدک، نیز خسارات رسانیده است.

این قرارگاه پولیس سرحدی، در پهلوی شفاخانۀ ۲۵ بستر ولسوالی سپین بولدگ ولایت کندهار، واقع شده است.

داکتر عبدالرشید الکوزی، رئیس صحت عامۀ کندهار، در صحبت با صدای امریکا، گفت در این انفجار چهار داکتر زخمی شده است و به ساختمان شفاخانه نیاز خساره رسیده است.

در شفاخانۀ سپین بولدک، بر علاوۀ این ولسوالی، از پنج ولسوالی دیگر نیز مریضان برای تداوی می‌آیند.

برخی از باشندگان ولسوالی سپین بولدک، در صحبت با صدای امریکا گفتند که در نتیجۀ انفجار، شب گذشته را به ناراحتی گذشتانده اند.

عملیات هلمند

مقام‌های امنیتی در ولایت هلمند، می‌گویند در عملیاتی که برای بازپس گیری ولسوالی ناوه، راه اندازی شده است ده کیلومتر ساحۀ این ولسوالی از وجود مخالفان مسلح پاکسازی شده است.

به گفته مقام‌های امنیتی ولایت هلمند، این عملیات سه روز قبل آغاز شده است.

عمر ځواک، سخنگوی والی هلمند، به صدای امریکا گفت عملیات نظامی از کمربند امنیتی شهر لشکرگاه آغاز شده است و تا مناطقی از ولسوالی ناوی ادامه پیدا می‌کند که قوماندانان نیروهای امنیتی افغان، برنامۀ بازپس گیری آن را ترتیب داده اند.

آقای ځواک، افزود که در جریان این عملیات، مأموریت حمایت قاطع مشترکأ با نیروهای هوایی افغان، به نیروهایی که عملیات زمینی را پیش می‌برند همکاری می‌کنند.

آقای ځواک، گفت "تا اکنون در جریان این عملیات پانزده مخالف مسلح کشته شده است. دو تن از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان کشته وشش تن شان هم زخمی شده اند. به شمول مرکز ولسوالی ناوه، عملیات به تمام مناطق می‌رسد که آنجا تهدید وجود دارد".

ولسوالی ناوه در جنوب شهر لشکرگاه واقع می‌باشد که از هشت ماه به این‌سو از حاکمیت دولت افغانستان بیرون است.

از سیزده ولسوالی هلمند، ولسوالی‌های باغران، نوزاد، موسی کلا، دیشو و ناوه از حاکمیت دولت افغانستان خارج است؛ اما مقام‌ها می‌گویند پس از عملیات بازپس گیری ولسوالی ناوه، در دیگر ولسوالی‌ها نیز عملیات راه اندازی خواهد شد.

در ولسوالی سنگین نیز نیروهای افغان، مرکز را رها کرده اند و در محل نزدیک‌تر به آن، مرکزی دیگر را ایجاد کرده اند. طالبان مسلح بالای اکثریت ساحات ولسوالی سنگین نیز کنترول دارند.

تا اکنون طالبان در مورد عملیات ولسوالی ناوه، اظهار نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG