لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس برای تامین امنیت تحلیلگران اقدام می کند


حملات اخیر در ساحات مزدحم شهر کابل رخ داده است.
حملات اخیر در ساحات مزدحم شهر کابل رخ داده است.

وزارت داخلۀ افغانستان گفته است که برای تامین امنیت آگاهان سیاسی، فعالان مدنی، ورزشکاران ملی و شماری از چهره های شناخته شدۀ افغان، پلان ویژه را روی دست گرفته است.

بر اساس پلان جدید، یک گروه ویژۀ وزارت امور داخله وضعیت امنیتی هر یک از این چهره های شناخته شده را بررسی کرده و برای رفع مشکلات امنیتی آنان اقدام می شود.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخلۀ افغانستان روز سه شنبه به خبرنگاران در کابل گفت که این پلان پس از حملات بر شماری از چهره های سیاسی و ورزشی افغان و نگرانی از امنیت آنان ترتیب داده شد.

در تازه ترین مورد شماری از رسانه های افغانستان از حملۀ مسلحانه بر خانۀ جاوید کوهستانی تحلیلگر سیاسی خبر دادند، اما وزارت داخلۀ افغانستان پس از بررسی این رویداد گفت که شواهد و علایمی دال بر چنین حمله دریافت نشده است.

پیشتر از این نثار احمد بهاوی که زمانی در وزن خود نایب قهرمان تکواندو در جهان بود هدف حملۀ مردان مسلح ناشناس قرار گرفته و سطحی زخمی شد.

چند روز پیشتر از آن احمد سعیدی دیپلومات پیشین افغان در پاکستان و تحلیلگر سیاسی منتقد سیاست های پاکستان، در کابل هدف حمله قرار گرفت و به شدت از ناحیۀ سر زخمی شد.

سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان نگفته است که آیا بر اساس پلان جدید واحد ویژۀ امنیتی ایجاد خواهد شد یا خیر، اما افزوده است که تامین امنیت فعالان سیاسی و مدنی از وظایف نیروهای امنیتی افغانستان است.

مقامها گفته اند که تطبیق این پلان اکنون از کابل آغاز شده است و در صورت ضرورت به سایر بخشهای کشور نیز گسترش داده خواهد شد.

تا هنوز مسوولیت چند رویداد حمله بر چهره های شناخته شده را در شهر کابل، هیچ فرد یا گروهی به دوش نگرفته است.

XS
SM
MD
LG