لینک های دسترسی

Breaking News

عملیات وسیع نظامی در شمال افغانستان راه اندازی می شود


ولایتهای شمال افغانستان که در گذشته نسبتاً امن بود، اکنون شاهد چندین رویداد ناگوار امنیتی بوده است.
ولایتهای شمال افغانستان که در گذشته نسبتاً امن بود، اکنون شاهد چندین رویداد ناگوار امنیتی بوده است.

فرمانده زون ۷۰۷ پامیر می گوید که عملیات گستردۀ نظامی برای تامین امنیت در مناطق ناامن ولایت های شمالی افغانستان راه اندازی خواهد شد.

جنرال بابه جان فرمانده جدید زون ۷۰۷ پامیر که مسوولیت تامین امنیت پنج ولایت شمالی افغانستان را دارد ضمن اعلام آمادگی برای انجام عملیات نظامی برای سرکوب شورشیان، از مردم خواست تا در تامین امنیت با نیروهای امنیتی و دفاعی کشور همکار باشند.

این در حالی است که مقامهای وزارت امور داخلۀ افغانستان گفته اند که فرماندهان زونهای امنیتی کشور با صلاحیت‌های بیشتر در تصمیم‌گیری‌ها برای تامین امنیت ولایات فعالیت خواهند کرد.

مسعود عزیزی معین وزارت امور داخلۀ افغانستان گفت "قومندان زون مسئولیت دارد که بتواند به سطح زون در پنج ولایت برای تمام نیرو در زون ۷۰۷ پامیر هماهنگی کند."

تدابیر جدید در حالی اتخاذ می شود که بلخ به عنوان امن ترین ولایت در شمال افغانستان، اخیراً شاهد یک سلسله رویدادهای امنیتی بوده است که از آن جمله می توان از حملۀ مخالفان بر سارنوالی استیناف بلخ، حمله بر قنسولگری هند و اخیراً حملۀ انتحاری بر موتر حامل منسوبین اردوی ملی نام برد.

در حالیکه از راه اندازی عملیات گستردۀ نظامی در ولایت های شمالی افغانستان خبر داده می شود، مقامهای امنیتی محلی از کمبود تجهیزات نظامی ابراز نگرانی کرده و همچنان تأکید دارند که نیروهای امنیتی بیشتر از ماین‌های کنار جاده آسیب‌پذیر اند.

XS
SM
MD
LG