لینک های دسترسی

Breaking News

کار کمیسیون عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری افغانستان آغاز شد


به اساس گزارش سازمان شفافیت بین‌المللی، افغانستان پس از کوریایی شمالی و سومالیا سومین کشور مفسد جهان شمرده می‌شود.
به اساس گزارش سازمان شفافیت بین‌المللی، افغانستان پس از کوریایی شمالی و سومالیا سومین کشور مفسد جهان شمرده می‌شود.

اعضای این کمیسیون امروز مراسم تحلیف را به جا آوردند و تعهد سپردند که کارشان را به صورت قاطع، جدی و صادقانه به پیش خواهند برد تا حق و عدالت بر اساس قانون اساسی و سایر قوانین نافذۀ افغانستان تأمین گردد.

محمدفرید حمیدی لوی سارنوال افغانستان که در رأس این کمیسیون قرار دارد؛ گفت، با ایجاد این نهاد عدلی و قضایی، مبارزۀ جدی و قاطع علیه فساد اداری صورت خواهد گرفت.

لوی سارنوال افغانستان تأکید کرد که کامیابی مبارزه با فساد اداری در گرو، عملکرد قاطع دولت و حمایت همگانی مردم است.

او گفت "کسانی که مورد ظن و اتهام قرار می‌گیرند، از تمام حقوق خود برخوردار است، با عزت همراهش برخورد می‌شود، فرصت کافی دفاع برایش داده می‌شود، به گپ‌ها و اعتراضات اش در هر مرحله محاکماتی گوش داده می‌شود و توجه می‌شود".

این در حالی است که هفت تن از وزرای حکومت پیشین، شش تن از کارمندان وزارت شهر سازی به فساد متهم اند و فساد در قرارداد‌های وزارت دفاع، قضیۀ کابل بانک از جمله قضایای بزرگ فساد در افغانستان است.

بر اساس ارقام لوی سارنوالی، از جملۀ ۱۹ متهم در قضیۀ کابل بانک، حدود نیمی از این افراد مورد پیگرد قرار گرفته اند و متباقی در خارج از افغانستان به سر می‌برند.

گزارش سازمان شفافیت بین‌المللی، نشان می‌دهد که افغانستان پس از کوریایی شمالی و سومالیا سومین کشور مفسد جهان شمرده می‌شود.

XS
SM
MD
LG