لینک های دسترسی

Breaking News

عملیات برضد داعش در ننگرهار آغاز شد


در حال حاضر حدود ۶۰۰ تن از افراد وابسته به ظاهر قدیر معاون ولسی جرگۀ افغانستان، زیر فرمان حکومت در این ولسوالی جابه‌جا شده اند
در حال حاضر حدود ۶۰۰ تن از افراد وابسته به ظاهر قدیر معاون ولسی جرگۀ افغانستان، زیر فرمان حکومت در این ولسوالی جابه‌جا شده اند

جنرال محمدنسیم سنگین قوماندان لوای چهارم قول اردوی ۲۰۱ سیلاب به صدای امریکا می‌گوید که این بار علاوه بر عملیات، پوسته‌های امنیتی نیروهای خیزش مردمی را نیز در این ساحه ایجاد خواهند کرد.

به گفتۀ وی، تمام ساحات از وجود افراد وابسته به گروه داعش پاکسازی می‌شود و خانواده‌های که از ترس این گروه به مناطق دیگر بیجا شده اند، دوباره به زنده‌گی عادی شان بر می‌گردند.

جنرال سنگین می‌افزاید که در این عملیات افزون بر نیروهای امنیتی، پشتیبانی نیروهای هوایی را نیز دارند تا به آسانی بتوانند گروه داعش را از پا در آرند و از بین ببرند.

در حال حاضر حدود ۶۰۰ تن از افراد وابسته به ظاهر قدیر معاون ولسی جرگۀ افغانستان، زیر فرمان حکومت در این ولسوالی جابه‌جا شده اند و امنیت ملی تعهد کرده است که این افراد را به صورت همه‌جانبه تجهیز می‌کند.

باشنده‌گان اچین می‌گویند که مثل گذشته لازم نیست عملیات ناکام انجام شود.

عبدالقیوم یکی از باشنده‌گان این ولسوالی به صدای امریکا می‌گوید "در عملیات گذشته یک کیلومتر هم پیشروی نشده نبود، اگر این بار هم همانگونه عملیات صورت بگیرد، برای ما لازم نیست."

به گفتۀ باشنده‌گان محل باید به تمام مناطق عملیات جدی انجام شود تا افراد وابسته به گروه داعش راه فرار شان را گم کنند.

مقامات محلی ولایت ننگرهار نیز پیش از این گفته بودند که عملیات قبلی نظامیان افغان برضد داعش در ولسوالی اچین ناکام بود و هیچ دستاوردی نداشت؛ اما این بار مقامات تأکید می‌کنند که علاوه بر ولسوالی اچین، در ولسوالی‌های هم‌جوار نیز گروه داعش را ازبین خواهند برد.

از سوی دیگر وزارت دفاع افغانستان نیز با نشر خبرنامه‌ای می‌گوید که این عملیات زیر نام «شاهین ۱۸» در مربوطات ولسوالی اچین ولایت ننگرهار برضد داعش صبح امروز آغاز شد.

وزارت دفاع می‌افزاید که این عملیات از سوی اردو، پولیس ملی، پولیس سرحدی، نظم عامه و امنیت ملی با حمایت نیروهای هوایی انجام می‌شود و نیروی خیزش مردم حمایت خواهند شد.

این عملیات پس از آن آغاز شده است که هفتۀ گذشته شماری از بزرگان قوم شینوار در کابل سران حکومت را در قبال فعالیت‌های گروه داعش در این ولایت به بی‌توجهی متهم کردند و از حکومت خواستند که باید داعش در این ولایت سرکوب گردد.

زخمی‌شدن ولسوالی اچین

حاجی غالب مجاهد ولسوال اچین ننگرهار امروز زخمی شد.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار می‌گوید که موتر حامل ولسوال اچین صبح امروز در مسیر کابل – جلال‌آباد با یک موتر دیگر تصادم کرده است.

به گفتۀ خوگیانی در این حادثه ولسوال با راننده و یک محافظش زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG