لینک های دسترسی

Breaking News

بیش از هفتصد قاچاقبر در یکسال در افغانستان بازداشت شد


دو شهروند خارجی، ۲۰ زن و ۱۸ کارمند خدمات عامه در میان بازداشت شدگان به جرم قاچاق مخدرات اند
دو شهروند خارجی، ۲۰ زن و ۱۸ کارمند خدمات عامه در میان بازداشت شدگان به جرم قاچاق مخدرات اند

مقام های افغان می گویند که در نزدیک به یک سال گذشته ۷۲۹ قاچاقبر مواد مخدر در افغانستان بازداشت شده است و دوسیۀ صدها قاچاقبر پس از ارزیابی و تحقیق به محاکم راجع شده است.

مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه جرایم، مسکرات و مواد مخدر با نشر گزارش کارکرد یک سالۀ خود گفته است که از نزد افراد بازداشت شده حدود ۱۴ مواد مخدر به شمول هیرویین، مورفین و تریاک و مقادیر زیاد مشروبات الکهولی ضبط شده است.

یار محمد حسین خیل رئیس سارنوالی اختصاصی مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه جرایم، مسکرات و مواد مخدر گفت که آن اداره در نزدیک به یک سال گذشته دوسیه های ۷۲۹ مظنون قاچاق مخدرات را دریافت کرده و در این مدت ۶۳۳ قضیه را رسیدگی کرده است.

آقای حسین خیل گفت که در میان افراد بازداشت شده که عمدتاً قاچاقبران عمده اند، دو شهروند خارجی، ۲۰ زن و ۱۸ کارمند عامه شامل است، اما او از گرفتن نام های این قاچاقبران و این که در کدام کتگوری قرار دارند خود داری کرد.

پیش از این مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه جرایم، مسکرات و مواد مخدر از گرفتاری ۹ قاچاقبر بزرگ بین المللی در سال روان خبر داده بود اما مسوولین این مرکز گفتند که نام های این قاچاقبران پس از فیصله محاکم فاش خواهد شد.

XS
SM
MD
LG