لینک های دسترسی

Breaking News

گرفتاری دو قومندان محلی طالبان در قندهار و زابل


گرفتاری دو قومندان محلی طالبان در قندهار و زابل
گرفتاری دو قومندان محلی طالبان در قندهار و زابل

نیروهای افغان و نیروهای ایتلاف در فعالیت های ابتدایی عملیات کندهار در جریان فعالیت های امنیتی از مربوطات ولسوالی ارغنداب ولایت کندهار دو تن از مخالفین دولت به شمول یک تن از قوماندانان محلی طالبان را گرفتار نموده اند .

نیروهای ایساف با انتشار اعلامیه مطبوعاتی ضمن تایید خبر مذکور گفته است، نیروهای افغان و نیروهای ایتلاف شب گذشته در ولسوالی ارغنداب ولایت کندهار یک تن از قوماندانان مخالفین دولت را که مسئول حملات چریکی و انفجارات بم های کنار جاده می باشد با یک تن دیگر به اساس اطلاعات استخباراتی گرفتار نموده اند.

به قول اعلامیه ،نیروهای افغان و ایتلاف در یک فعالیت جداگانه در ولسوالی ژیړی ولایت کندهار یک رشته عملیات پاک سازی بم های کنار جاده و تلاشی را پیش بردند که در جریان عملیات درگیری به وقوع نه پیوسته است.

نیروهای افغان و نیروهای آیساف در ولسوالی شاه جوی ولایت کندهار نیز یک رشته عملیات نظامی را به ضد یک قوماندان محلی طالبان شب گذشته به راه انداخته بودند که در جر یان عملیات از یک مخفی گاه مخالفین دولت قوماندانان مشهور محلی طالبان را گرفتار نمودند که وی همواره به ضد نیروهای افغان و آیساف یک رشته عملیات را سازماندهی می نمود.

نیروهای آیساف ضمن تایید خبر مذکور گفته اند چند تن از افراد قوماندان گرفتارشده نیز بازداشت گردیده اند.

در جریان عملیات در گیری به وقوع نه پیوسته است و لی نیروهای شامل در عملیات یک تعداد از زنان و اطفال را در جریان عملیات به دلیل در گیری احتمالی حمایه محافظت نمودند.

قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان گرفتاری دو تن از قوماندانان طالبان را رد می نماید و در ضمن به مطبوعات گفته است در جریان ۲۴ ساعت گذشته شش عراده تانک نیروهای خارجی سه عراده موتر نیروهای افغان تو سط بم های کنار جاده منفجر ساخته شده اند.

عملیات ابتدایی نیروهای افغان و ایتلاف برای زمینه سازی عملیات وسیع در ولایت کندهار اخیرآ به شدت ادامه دارد که روز گذشته نیروهای شامل در عملیات جلو چندین انفجارات را در شهر کندهار و ولسوالی های ولایت کندهار گرفته بودند.

به قول مسئولین در ولایت کندهار نیروهای افغان به یاری نیروهای ایتلاف روز گذشته بیست بوشکه مواد انفجاری را که در مسیرهای جداگانه جاسازی گردیده بود با سه تن بم گذاران کشف و گرفتار گردیده اند. و عملیات پاک سازی بم های کنار جاده ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG