لینک های دسترسی

Breaking News

وزرای دفاع ناتو در مورد پیشرفت جنگ در افغانستان


وزرای دفاع ناتو در مورد پیشرفت جنگ در افغانستان
وزرای دفاع ناتو در مورد پیشرفت جنگ در افغانستان

وزرای دفاع ناتو بروز جمعه ملاقات دو روزۀ خود در بروکسل را خاتمه دادند که روی جنگ در افغان تمرکز داشت، این نبرد شاهد افزایش خشونت ها طی هفتۀ جاری میباشد.

بیش از ۲۰ تن عساکر ناتو از روز یک شنبه بدینسو به هلاکت گردیده اند که سه تن آنها بروز جمعه در کنار ۱۱ فرد ملکی افغان به قتل رسیدند.

وزرای دفاع طی بیانیۀ در حالی از پیشرفت های جنگ نه ساله در افغانستان حرف میزنند که وجود چالش های عمدۀ رو در راه را نیز تصدیق مینمایند.

رابرت گیتس وزیر دفاع ایالات متحده گفت، راهی را که در پیش رو داریم طولانی و نا هموار خواهد بود. او نشانه های پیشرفت در جنگ را تجربی برشمرد.

وزرای ناتو تهاجم نظامی بر ولایات قندهار و هلمند را بر جسته ساختند، جاییکه به گفتۀ اندرس فو رسموسن سرمنشی ناتو، طالبان مقاومت شدیدی از خود نشان میدهند.

جنرال ستنلی مک کرستل قوماندان قوای ناتو در افغانستان گفت، عملیات برای خروج طالبان از قندهار با افزایش حملات از سوی نیرو های شورشی، بطی از آنچه که پلان شده بود، به پیش میرود.

دیفید کامرون، صدراعظم برتانیه به عساکر برتانوی در پایگاه هلمند بروز جمعه گفت قوای برتانوی در اولین فرصتی که افغانها کنترول امنیت شان را بدست گیرند، به کشورشان عودت خواهند کرد.

این اولین سفر آقای کامرون از زمان تصدی حکومت برتانیه در ماه گذشته می باشد. برتانیه در افغانستان ۱۰ هزار عسکر دارد که بعد از ایالات متحده از نظر تعداد قوای خارجی در افغانستان در ردیف دوم قرار دارد.

XS
SM
MD
LG