لینک های دسترسی

Breaking News

استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص و درمان سرطان و بیماری‌های قلبی


استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص و درمان سرطان و بیماری های قلبی
استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص و درمان سرطان و بیماری های قلبی

محققان در دانشگاه جان هاپکینز ایالات متحده تلاش می کنند که با استفاده از هوش مصنوعی در بخش تشخیص و درمان سرطان و بیماری های قلبی تغییرات بزرگ را ایجاد کنند.

این محققان توسط هوش مصنوعی مدل دیجیتلی مشابه قلب بیمار را طراحی می کنند تا در مورد احتمال مرگ آنی او در نتیجهٔ سکته قلبی پیش‌بینی صورت گرفته بتواند.

نتالیا ترایانوا، استاد دانشگاه جان هاپکینز، می گوید که هدف از استفاده از ین تکنالوژی بهبود بخشیدن روند تصمیمگیری توسط متخصصان طبی می باشد. ترایانوا گفت: "ما می خواهیم داکتران زمانی که برای تداوی تصمیم می گیرند، از مدل دیجیتلی ما برای ترتیب کردن پلان بهتر تداوی کار بگیرند. وقتی می خواهند پیش‌بینی کنند که بیماری یک فرد چگونه مسیری دارد و خطر مرگ ناگهانی بیمار تا چه حد است، می خواهیم برای آن ، از الگوریتم های هوش مصنوعی استفاده کنند."

به اساس گزارش سازمان جهانی صحت، بیماری های قلبی بزرگترین عامل مرگ و میر میان انسان ها در سراسر جهان را تشکیل می دهد.

تحقیق که توسط ترایانوا صورت می گیرد، هدف آن کاهش این مرگ ومیرها با استفاده از الگوریتم های است که از گراف ضربان قلب بیماران گرفته می‌شود.

نتالیا ترایانوا می گوید: "ما معاینات MRI متفاوت قلبی را می گیریم و آنرا با تجزیه و تحلیل های که در مورد بیماران شفایافته صورت گرفته، یکجا می کنیم و سپس گفته می توانیم که در حدود ده سال آینده، خطر مرگ ناگهانی یک مریض چقدر است."

در همین حال، محققان در مرکز درمان سرطان در دانشگاه جان هاپکینز می گویند که با استفاده از هوش مصنوعی تلاش می کنند که روش های جدید و پیشرفتهٔ تشخیص و درمان سرطان را ایجاد کنند.

متخصصان طبی به منظور تشخیص و معالجه بهتر بیماری های دیگر نیز به گونهٔ فزاینده از هوش مصنوعی کار می گیرند که بعضی نگرانی های را نیز در مورد طرز استفاده از این تکنالوژی به وجود آورده است

سازمان جهانی صحت توصیه می کند که در صورت کاربرد هوش مصنوعی، برای محافظت سیستم های بهداشتی در برابر تهدیدات سایبری تمرکز بیشتر صورت گیرد.

گروه

XS
SM
MD
LG