لینک های دسترسی

Breaking News

احمدزی اعتبار نامه ریاست جمهوری را دریافت کرد


اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهور منتخب افغانستان
اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهور منتخب افغانستان

اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور منتخب افغانستان امروز در مراسم خاص از جانب کمیسیون مستقل انتخابات به حیث رئیس جمهور منتخب اعتبار نامه دریافت نمود.

آقای احمدزی گفت که مردم افغانستان حالا از یک امتخان بزرگ موفق بدر شدند، زیرا تصور دشمنان افغانستان این بود که انتقال سیاسی موجب تضاد همه جانبه خواهد شد.

او گفت که "ما یک ملت هستیم، باشنده یک وطن واحد هستیم و هیچ نوع شک و تردید در وحدت ملی ما باید نباشد".

آقای احمدزی، تفاوت انتخابات افغانستان و سایر نقاط دنیا را مقایسه نموده گفت که در دیگر نقاط دنیا انتخابات چیزی است که مردم به تفریح میروند ولی در افغانستان سربازی می طلبد و جرات اخلاقی میخواهد.

آقای احمدزی، در مورد پیشینۀ انتقال قدرت سیاسی افغانستان یادآوری نموده گفت که در گذشته انتقال قدرت توام با خونریزی و بربادی بود و حالا اقتدار سیاسی بر اساس اراده ملی صورت میگیرد که کریدت و اعتبار آن به حامد کرزی، برمیگردد.

او از آقای کرزی سپاس گذاری نموده گفت" خانه آباد همیشه بزرگ و کلان ما هستید".

آقای احمدزی یکبار دیگر از ساخت حکومت وحدت ملی دفاع نموده گفت، که این حکومت به معنی تقسیم قدرت نه بلکه تقسیم وظایف است.

آقای احمدزی گفت که با عبدالله عبدالله رقیب سابقه سیاسی اش در حکومت نو به کار مشترک دوام خواهد داد و به گفته او حال که فضای دوستی بمیان آمده است تا پایان دوره کاری این فضا را نگاه خواهد کرد.

آقای احمدزی گفت که افغانستان هنوز هم تحت توجه جهانی قرار دارد " تحکیم حاکمیت ملی ما و دفاع از منافع ملی در گفتگو و روابط با جامعه جهانی که ما فرصت ها و هم تهدید های مشترک داریم، از اولیت های کاری ما میباشد."

آقای احمدزی گفت که افغانها صلح میخواهند، عدالت و حاکمیت قانون میخواهند. او همچنان در خلال سخنانش از تجار افغان خواست تا در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

در مراسم دریافت اعتبار نامه از جانب کمیسیون مستقل انتخابات هر دو معاون آقای احمدزی نیز با او همرا بودند.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG