لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس کابل غیر سیاسی میشود


اشرف غنی و دیوید کامرون در یک کنفرانس مشترک خبری در کابل
اشرف غنی و دیوید کامرون در یک کنفرانس مشترک خبری در کابل

اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور افغانستان امروز جمعه در نشست خبری مشترک با دیوید کامرون، صدراعظم انگلستان در کابل گفت که گام های عملی در برای غیر سیاسی ساختن پولیس در کابل برداشته شده است .

آقای احمدزی گفت " اولین اقدام من اینست که پولیس کابل غیر سیاسی شود. به وزیر امورداخله، اختیار داده شده است تا پروگرام اصلاحات تمام نواحی کابل را انجام بدهد. "

بقول رییس جمهور، در قدم نخست تمام قوماندانان ناحیه های کابل مطلقآ بر اساس مسلکی تعیین میشود و هر یک از مسولین کابل یک گزارش مشخص بر اساس معیارهای واضح برای اجرای وظایف خود خواهند داشت.

آقای احمد زی، به ادامه سخنان اش، گفت که چون مساله هماهنگی میان سه قوای امنیتی بسیار مهم است، به آقای اتمر مشاور امنیت ملی - که نقش هماهنگی را دارد - وظیفه سپرده شده است که یک ستراتیژِی واضح هماهنگی برای کابل و ولایات همجوار را ترتیب بدهد و تنها به شهر اکتفا نمیشود.

دیوید کامرون، صدراعظم انگلستان اولین رهبر دنیا است که با اشرف غنی احمدزی، بعد از انتخاب او بحیث رییس جمهور افغانستان در کابل دیدار نموده از حمایت و پشتیبانی خود اطمینان داده است.

آقای کامرون، گفت که کشور اش متعهد است که سالانه ۱۷۸ ملیون پوند تا سال ۲۰۱۷ به حکومت افغانستان کمک میکند.

آقای کامرون گفت " ما به کمک های خود برای پیشرفت نیروهای امنیتی افغان ادامه میدهیم، البته این کمک ها از طریق نقش رهبری کننده ما در اکادمی آموزش نیروهای امنیتی افغان در کابل، به پیش خواهد رفت. برای این که در بخش های معارف، صحت و سایر عرصه ها دستاورد های حکومت افغانستان حفظ شوند، سالانه تا سال ٢٠١٧ میلادی یکصد و هفتاد وهشت میلیون پوند با افغانستان کمک خواهیم کرد. "

آقای کامرون گفت که قرار است تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی نیروهای بریتانیایی از افغانستان خارج شوند، اما وی گفت نقش آموزشی این نیروها در کشور ادامه خواهد یافت.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG