لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر دفاع امریکا برای گفتگوها وارد عراق شد


این نخستین سفر کارتر به صفت وزیر دفاع به عراق می باشد
این نخستین سفر کارتر به صفت وزیر دفاع به عراق می باشد

اشتن کارتر وزیر دفاع ایالات متحده امریکا برای دیدار و گفتگو با مقام های ارشد سیاسی و نظامی عراق، روز پنجشنبه وارد بغداد شد. مبارزه علیه گروه دولت اسلامی یا داعش از مباحث عمدۀ این سفر خوانده شده است.

قرار است وزیر دفاع امریکا با حیدرالعبادی صدر اعظم عراق و رهبران قبایل سنی ولایت انبار، جاییکه اکنون دستخوش درگیری شدید است، دیدار کند. بنا بر دلایل امنیتی سفر آقای کارتر به عراق از قبل اعلام نشده بود.

انتظار می رود که وزیر دفاع امریکا با ۳۵۰۰ سرباز امریکایی مستقر در عراق نیز دیدار کند، کسانیکه وظیفۀ مشاورت و آموزش نیروهای محلی عراق را در مبارزه با داعش به عهده دارند.

ایالات متحده امریکا رهبری ایتلاف بین المللی را به عهده دارد که هزاران حملۀ هوایی را بر ضد اهداف داعش در عراق و سوریه انجام داده است.

همکار عمدۀ دیگر بغداد در جنگ علیه گروه دولت اسلامی، ایران است که مشاوران آن کشور در صحنه حضور داشته و مستقیماً از شبه نظامیان مقتدر شیعه در عراق حمایت می کند. این شبه نظامیان اکنون نقش اساسی را در جنگ علیه داعش بازی می کنند.

در حالیکه چند روز پیش ایران و قدرتهای جهان به ویژه ایالات متحده به توافق هسته‌ای دست یافتند، اکنون نقش ایران در جنگ عراق موضوع چالش برانگیز دیگر خواهد بود.

از زمانیکه آقای کارتر به صفت وزیر دفاع ایالات متحده گماشته شده است، این نخستین سفروی به عراق می باشد.

XS
SM
MD
LG