لینک های دسترسی

Breaking News

آسترالیا و کوریای جنوبی در دور نیمه نهایی جام ملت های آسیا


تیم آسترالیا پس از پیروزی در برابر چین
تیم آسترالیا پس از پیروزی در برابر چین

آسترالیا و کوریای جنوبی در نخستین رقابت های دور یک برهشت جام فوتبال ملت های آسیا، به دور نیمه نهایی راه یافتند.

آسترالیا پس از پیروزی ۲-۰ در برابر چین که در رقابت های گروهی خود هیچ شکستی را تجربه نکرده بود، توانست یک گام پیشتر به سوی راه یابی به دور قهرمانی این جام بگذارد.

گول های آسترالیا را تیم کاهِل، مدافع شماره ۴ زرد پوشان آسترالیا در نیمۀ نخست رقابت به ثمر رساند.

گول نخست با ضربۀ اکروباتیک زیبایی وارد دروازه شد که دروازه بان چین را غافلگیر کرد و برایش هیچ راهی برای مهار توپ نگذاشت.

اما همین بازیکن دقایقی پیش از ختم نیمۀ نخست، توپ را که از زاویۀ چپ میدان بلند شده بود، با یک ضربۀ زبیای سر وارد دروازه کرد و راه یابی تیمش را به دور بعدی یقینی ساخت.

سفید پوشان چین هم در نیمۀ دوم تلاش فراوانی کردند اما خط دفاعی آسترالیا بسا قویتر از آن بود که چینایی بتوانند درب آنان را بگشایند.

آسترالیا در نیمه نهایی به مصاف برندۀ تیم های جاپان و امارات متحدۀ عربی خواهد رفت.

اما در رقابت میان تیم های کوریای جنوبی و ازبکستان، کوریایی ها توانستند در نهایت از سد ازبکستان بگذرند.

کوریای جنوبی آن رقابت را با نتیجۀ ۲-۰ پیروز شد که گول ها توسط سن هیونگ مِن، در اخیر نیمۀ اول میدان اضافی و نیمۀ دوم میدان اضافی به ثمر رسید.

یولی ستیکلیک، مربی تیم فوتبال کوریای جنوبی می پذیرد که باوجود پیروزی در رقابت یک برهشت، بازیکنان تیمش به خاطر رقابت نیمه نهایی نگران بوده و از روحیۀ خوبی برخوردار نیستند.

رقابت نیمه نهایی تیم کوریای جنوبی با برندۀ رقابت ایران و عراق خواهد بود. ایران که در فهرست تیم های آسیا صدرنشین است و تا کنون دو بار به لقب قهرمانی جام ملت های آسیا دست یافته و عراق که در سال ۲۰۰۷ پس از آنهمه درگیری ها و ناامنی ها به قهرمانی جام ملت های آسیا رسید.

تیم کوریای جنوبی از سال ۱۹۸۸ به اینسو در دور نهایی رقابت های جام ملت های آسیا راه نیافته است.

سومین رقابت دور یک برهشت جام فوتبال ملت های آسیا میان عراق - ایران و جاپان - امارات متحدۀ عربی راه اندازی خواهد شد.

ایران و عراق، از سالیان درازی در عرصه های مختلف به شمول فوتبال رقیب سرسخت یکدیگر به شمار آمده و همواره رقابت میان ایندو کشور همسایه تماشایی بوده است.

اما حضور تیم ایران در جام جهانی و راهیابی آن کشور با ۹ امتیاز به دور یک برهشت جام ملت های آسیا، ایرانی ها را روحیۀ بسا بلندتر از عراق داده است.

جاپان که مدافع لقب قهرمانی این جام است، نهایت کوشش خواهد کرد تا بدون درد سر به دور نیمه نهایی راه یابد اما رویارویی جاپان با آسترالیا - درصورت پیروزی در برابر امارات متحدۀ عربی - برای راه یابی به دور نهایی این جام خالی از دشواری نخواهد بود.

کارشناسان به این باور اند که آسترالیا با توجه به میدان خودی و تماشاچیان فرصت بیشتری برای راه یابی به دور نهایی این جام دارد.

هرچند پیشگویی ها در مورد رقابت های فوتبال بیشتر نادرست از آب برآمده اما کارشناسان حضور جاپان و ایران را در دور نهایی این جام بیشتر حدس می زنند.

XS
SM
MD
LG