لینک های دسترسی

Breaking News

آسترالیا و کوریای جنوبی در دور بعدی جام ملت های آسیا


مهاجم تیم آسترالیا که چهارمین گول تیمش را به ثمر رساند
مهاجم تیم آسترالیا که چهارمین گول تیمش را به ثمر رساند

تیم های ملی فوتبال آسترالیا و کوریای جنوبی، پس از دومین پیروزی رقابت های گروهی، جایگاه خود را در دور یک بر هشت جام ملت های آسیا مشخص ساختند.

در رقابت های روز سه شنبه که میان تیم های آسترالیا – عمان و کویت – کوریای جنوبی از گروه الف راه اندازی شد، آسترالیا تیم عمان را با نتیجۀ ۴-۰ شکست داد.

آسترالیایی ها از همان آغاز رقابت، کنترول را در دست گرفته و تخنیک فوتبال بسا بلندتر از عمانی ها را به نمایش گذاشتند. نخستین گول آسترالیا توسط مت مککی بازیکن شماه ۱۷ تیم به ثمر رسید. گول های بعدی را روبی کروز بازیکنان شماره ۱۰، مارک میلیگان بازیکن شماره ۵ (ضربه پنالتی) و تومی جوریک مهاجم شماره ۹ آسترالیا وارد دروازه عمان کردند.

آسترالیا در نخستین رقابت جام ملت های آسیا در ملبورن که هفته گذشته راه اندازی شد، تیم کویت را نیز با نتیجه ۴-۱ شکست داده بود.

با این پیروزی، آسترالیا شش امتیاز کسب کرد و به عنوان نخستین تیم این جام راهی دور یک بر هشت شد.

کروز، بازیکن شماره ۱۰ آسترالیا که در خط تهاجمی تیم فوتبال لیور کوزن آلمان نیز بازی می کند، به خاطر یک گول و ضربه زیبای کارنر که به گول اول انجامید، به حیث بهترین بازیکن رقابت شناخته شد.

در دومین رقابت گروه الف که میان تیم های کویت و کوریای جنوبی راه اندازی شد، کوریایی ها با نتیجه ۱-۰ پیروز میدان شدند. اما آنچه از نحوه بازی این دو تیم به چشم می خورد، عدم تفاوت زیاد در تکتیک و حملات تیم ها بود.

کویتی ها که رقابت نخست را باخته بودند نهایت تلاش خود را به خرج دادند تا شکست در برابر آسترالیا را با پیروزی در برابر کوریای جنوبی تلافی کنند.

ضربات مهاجمین کویت از فاصله دور و از داخل محوطه جزا نشاندهنده توانایی و تکتیک بلند بازیکنان این کشور خلیج بود اما گویا امروز بخت با این آبی پوشان نبود و گول زیبای مهاجم کوریایی که با ضربه سر وارد دروازه کویت شد، نگذاشت خواب راه یابی تیم کویت به دور یک بر هشت این رقابت ها جامه حقیقت بپوشد.

تیم های آسترالیا و کوریای جنوبی هر یک با شش – شش امتیاز روانه دور یک بر هشت رقابت های جام ملت های آسیا شدند.

قرار است امروز چهارشنبه تیم های عربستان سعودی – کوریای شمالی و چین – ازبکستان به مصاف هم بروند.

ازبکستان و چین، هر دو نخستین رقابت گروهی خود را برده اند و در صورت که این دو تیم رقابت امروزی را با برد و باخت خاتمه دهند، راه برای سعودی ها و کوریای شمالی باز خواهد ماند تا به دور یک بر هشت راه یابند. اما نتیجه تساوی میان چین و ازبکستان، فرصت راه یابی دو تیم دیگر را ۵۰ درصد کاهش خواهد داد.

XS
SM
MD
LG