لینک های دسترسی

Breaking News

اکثر پناهجویان در اروپا از افغانستان، روسیه و سوریه اند


عکس آرشیف - پناهجویان افغان در یک کلیسای شهر بروکسل، بلجیم.
عکس آرشیف - پناهجویان افغان در یک کلیسای شهر بروکسل، بلجیم.
اکثر پناهجویانی که سال گذشته به اروپا درخواست پناهندگی داده اند از افغانستان، روسیه و سوریه می باشند.

این مطلب را ادارۀ ملل متحد در امور پناهندگان به روز جمعه در ژنیو اعلام کرده گفت که اروپا سال گذشته حدود پنجصد هزار قضیۀ پناهندگی را ثبت کرده که نسبت به سال ۲۰۱۲ میلادی، ۳۲ در صد افزایش را نشان می دهد.

سوریه بیشترین شمار پناهجویان را دارا می باشد در حالی که روسیه در مقام دوم قرار گرفته و افغانستان در ردۀ سوم قرار دارد. توقع می رود که شمار سوری های فراری در سال جاری افزایش یابد.

افزایش نا امنی ها در افغانستان و ابهامات مرتبط به خروج قوای خارجی از افغانستان در پایان سال جاری میلادی دلیل افزایش پناهجویان افغان خوانده شده. بیکاری و تلاش ساختن زندگی خوبتر نیز دلایل دیگر افزایش شمار این افراد است.

فرانسه، آلمان و سویدن سه محل مشهور برای پناهجویان سوری بوده است. دلیل عمدۀ افزایش شمار پناهجویان سوری - به ویژه در کشور های صعنتی - تداوم جنگ داخلی چهار ساله می باشد. میلیون ها سوری به کشور های همسایه پناه برده اند.

اقلیت های مسلمان در مناطق جدایی طلب روسیه از حکومت آن کشور شکایت دارند و به همین دلیل درخواست پناهندگی می کنند.

هشتاد و هشت هزار نفر در ایالات متحده درخواست پناهندگی داده در حالی که این رقم در آسترالیا ۲۴ هزار نفر گزارش شده است.

ولکر ترک، رییس بخش محافظت بین المللی اداره مهاجرین سازمان ملل متحد، سوریه را بنام تغیر دهنده بازی بین المللی یاد می کند. او می گوید که شمار پناه جویان سوری نشان می دهد که این کشور چگونه سایر مناطق و کشور های صنعتی جهان را متاثر می سازد، با وجودیکه بسیاری از کشور ها فاصله بسیار از سوریه دارند.

به گفته آقای ترک، شمار درخواستی پناه جویان سال جاری نشان می دهد که امروز در جهان چی می گذرد. او به خبرنگار صدای امریکا در ژنیو گفت "شما می بینید که شماری کسانی که از جمهوری های افریقای مرکزی درخواست داده اند، در این گزارش انعکاس نیافته است، جنوب سودان همین طور. به هر اندازه که منازعه دومدار می شود، ممکن تاثیرات اش بالای کشور های صنعتی جهان نیز بی افتد."
XS
SM
MD
LG