لینک های دسترسی

Breaking News

عاطف مشعل رئیس کرکت بورد افغانستان شد


عاطف مشعل رئیس جدید کرکت بورد افغانستان گفت که این اداره را مستقل می‌سازد.
عاطف مشعل رئیس جدید کرکت بورد افغانستان گفت که این اداره را مستقل می‌سازد.

شکرالله عاطف مشعل که در دفتر رئیس جمهور و به حیث رئیس برنامه‌های ادارۀ امور کار می‌کرد، امروز شنبه در نشستی به حیث رئیس جدید کرکت بورد افغانستان به کار آغاز کرد.

پس از نشر گزارش صدای امریکا در مورد کشمکش کرکت بورد افغانستان و شاه‌پور زدران، در دو هفتۀ گذشته در شبکه‌های اجتماعی کاربران از موقف آقای زدران به صورت گسترده حمایت کردند و سپس رئیس جمهور برای کرکت بورد افغانستان، رئیس جدید گماشت.

شکرالله عاطف مشعل که قبلاً در دفتر رئیس جمهور و ادارۀ امور ریاست برنامه‌ها را به دوش داشت، بر اساس فرمان ویژه محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، به حیث رئیس کرکت بورد افغانستان منصوب شد و امروز به صورت رسمی به اداره کرکت بورد معرفی گردید.

عاطف مشعل در سخنان خود گفت، اداره کرکت بورد را مستقل می‌سازد و از هرگونه نفوذ سیاسی و قومی دور نگه خواهد داشت.

او گفت "من در کرکت بورد یک کمیتۀ قوی گزینش را انتخاب می‌کنم، گزینش بازیکنان از صلاحیت همین کمیته خواهد بود و آنها بخشی مهمی از کرکت بورد خواهند بود".

آقای مشعل همچنان در رابطه به بودجه کرکت بورد گفت که به صورت شفاف به مصرف خواهد رساند.

هفتۀ گذشته صدای امریکا با شاه‌پور زدران بالر تیم ملی گفتگویی داشت؛ در آن مصاحبه آقای زدران از رهبری کرکت بورد انتقاد کرد. آن مصاحبه سبب واکنش گستردۀ شبکه‌های اجتماعی شد که به دلیل همین واکنش‌ها برای کرکت بورد رئیس جدید گماشته شد.

اکلیل احمد حکیمی عضو کرکت بورد و وزیر مالیۀ افغانستان در مراسم معرفی عاطف مشعل گفت، تمام اعضای کرکت بورد تصمیم گرفته اند که پس از این رئیس عمومی کرکت بورد را برای سه سال انتخاب کنند؛ اما هر سال از او گزارش کاری خواهند گرفت.

آقای حکیمی گفت "برای ریاست کرکت بورد سه تن نامزد بودند و از میان آن نامزدان، عاطف مشعل انتخاب گردید".

فضل هادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگۀ افغانستان، از هواداران کرکت و افراد دخیل در کرکت خواست، از تبصره‌های منفی در رابط به کرکت دست بردارند؛ زیرا این گونه اظهار نظرهای منفی سبب هرج و مرج بیشتر خواهد شد.

در مراسم معرفی عاطف مشعل، نسیم‌الله دانش رئیس عمومی اسبق کرکت بورد حضور نداشت؛ اما اعضای کرکت بورد از تلاش‌های وی قدردانی کردند.

نسیم‌الله دانش حدود دو سال ریاست کرکت بورد را به پیش برد.

رئیس جدید کرکت بورد افغانستان در حالی انتخاب گردید که بازیکنان ملی کرکت، روز گذشته در بازی بیست اوره با امارات، بازی را به نفع خود پایان دادند و برعلاوۀ آن، تیم بازیکنان ۱۹ سال افغانستان، تیم ۱۹ سال پاکستان را با شکست روبرو ساخت.

XS
SM
MD
LG