لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار والی بلخ به حکومت وحدت ملی


سرپرست ولایت بلخ امروز نماز عید را همراه با مسولین این ولایت در مسجد روضهشریف ادا کرد.
سرپرست ولایت بلخ امروز نماز عید را همراه با مسولین این ولایت در مسجد روضهشریف ادا کرد.

سرپرست ولایت بلخ میگوید که حکومت وحدت ملی بر سه پایه غیر قانونی و توافقی استوار است و به گفتۀ وی رهبران این حکومت به تعهدات شان عمل نکرده اند.

عطا محمد نور در مراسمی به مناسب ادای نماز عید در شهر مزار شریف، فقدان تعهدات عملی سران حکومت وحدت ملی را نکوهش کرد و هشدار داد که خاموشی وبی مدیریتی حکومت می‌تواند خشم مردم را به همراه داشته باشد.

آقای نور گفت ​"مدیریت عملی و کارا را جستجو بکنید و این ملت را ازاین منجلاب ازین مخمسه و ازاین گرسنگی فقر و اقتصاد ورشکسته، امنیت خراب شده بیرون بکنید، در غیر آن ... متوجه باشید که در برابر خشم ملت روبرو نشوید".

سرپرست ولایت بلخ رهبران حکومت وحدت ملی را از خشم مردم هشدار داد.
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:43 0:00

​سرپرست ولایت بلخ می گوید که در حکومت وحدت ملی نه اتحاد درست وجود دارد و نه سران آن با هم تفاهم دارند و نه عملکرد آنها مطابق توافقنامه ساختار این حکومت است.

توزیع تذکره های برقی، برگزاری انتخابات شورا های ولسوالی ها و برگزاری لویه جرگه از مواردی بود که آقای نور بر آن اشاره داشت.

در همین حال محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در سخنرانی به مناسبت عید گفت که به دشمنان افغانستان نباید اجازه داده شود تا تفاوت دیدگاه میان رهبران سیاسی افغان را که لازمۀ دیموکراسی است به اختلاف مبدل سازند.

رئیس جمهور غنی با تاکید بر یکپارچگی و وحدت مردم افغانستان و بدون اشاره به فرد مشخصی گفت که مفهوم مخالفت سیاسی با نظام این نیست که ریشۀ نظام برکشیده شود.

عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ نظام را در افغانستان غیرقانونی خواند.
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:53 0:00

سرپرست بلخ همچنان در سخنانش از آغاز رای زنی ها در هماهنگی با سایر احزاب سیاسی کشور برای پیدا کردن راه حل چالش های افغانستان خبر داد، اما مشخص نکرد که برای رفع کدام چالشها با سایر احزاب سیاسی وارد عمل خواهد شد.

آقای نور با اشاره به همکاری شماری کشور های کمک کننده به افغانستان گفت که کشور هایی به این کشور جنگ زده کمک میکنند اما به گفتۀ وی برخلاف شماری دیگر دست به تربیت دهشت افگنان زده و آنان را به افغانستان میفرستند.

سرپرست ولایت بلخ هشدار داد که آموزش و تربیت دهشت افگنی "بازی با آتش است" و به گفتۀ وی این آتش خودشان را فرا خواهد گرفت.

XS
SM
MD
LG