لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بر کاروان محافظین جنرال دوستم در جوزجان


این حمله شام دیروز صورت گرفته است
این حمله شام دیروز صورت گرفته است

مسؤولین امنیتی در جوزجان می‌گویند كه جنگجویان طالب بر سر راه کاروان محافظین جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان کمین زده بودند.

رحمت‌الله تركستانی فرمانده پولیس جوزجان در صحبت با صدای امریكا می‌گوید، زمانی كه کاروان محافظین جنرال دوستم از ولسوالی خواجه دو كوه به سوی شهر شبرغان در حركت بودند، در منطقه دشت لیلی در ده كیلو متری این شهر، هدف حمله قرار گرفتند.

اما او تأیید می‌کند که در این کاروان، جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان حضور نداشته است.

به گفتۀ ترکستانی در درگیری متقابل، یك فرمانده ارشد گروه طالبان به نام ملا غوث‌الدین كشته شده و یك تن دیگر زخم برداشته است؛ اما به محافظین جنرال دوستم آسیبی نرسیده است.

فرمانده پولیس جوزجان می‌افزاید، هدف این حملۀ طالبان، عبدالستار قاسمی فرمانده گارد خاص معاون اول ریاست جمهوری بوده است؛ اما از این حمله جان سالم به در برد.

هنوز طالبان در رابطه به این رویداد اظهار نظر نکرده و در مورد كشته شدن یک فرمانده این گروه نیز چیزی نگفته اند.

سال گذشته نیز كاروان حامل جنرال دوستم در همین مسیر مورد حمله گروه طالبان قرار گرفته بود. جنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور غنی، رهبر حزب جنبش اسلامی افغانستان، پیش از این چندین عملیات نظامی را برای سرکوب شورشیان طالب در شمال افغانستان رهبری کرده است.

تلفات داعش و طالبان

در همین حال در شبانه‌روز گذشته مواضع داعش و شورشیان طالب، در ننگرهار و کندز هدف حملات هوایی قرار گرفته است.

قول اردوی 201 سیلاب در خبرنامه‌ای گفته است که در نتیجۀ حملات هوایی بر مواضع داعش در ننگرهار، سی داعشی در ولسوالی کوت و سه تن دیگر در درۀ مامند ولسوالی اچین ننگرهار به هلاکت رسیدند.

قول اردوی 201 سیلاب افزوده است که در این حملات برخی اسلحه و مهمات داعشیان نیز منهدم گردیده است.

از سوی دیگر وزارت داخلۀ افغانستان در خبرنامه‌ای گفته است در نتیجه یک حمله هوایی نیروهای امنیتی افغان که روز گذشته در مربوطات ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز انجام شد، 22 هراس افگن طالب به شمول مولوی معاویه یکی از فرماندهان مشهور این گروه به هلاکت رسیدند.

بر اساس خبرنامه، در این عملیات، چند عراده وسایط نقلیه و اسلحۀ مخالفین مسلح نیز تخریب شده است.

طالبان و داعش هنوز در مورد این حملات هوایی و تلفات افرادشان اظهار نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG