لینک های دسترسی

Breaking News

داعش مسوولیت حملۀ ننگرهار را به دوش گرفت


تندروان در گذشته نیز بر دفتر ساحه‌ای رادیو تلویزیون ملی در ننگرهار یورش برده بودند (عکس: آرشیف)
تندروان در گذشته نیز بر دفتر ساحه‌ای رادیو تلویزیون ملی در ننگرهار یورش برده بودند (عکس: آرشیف)

گروه دولت اسلامی یا داعش مسوولیت حمله بر ساختمان رادیو تلویزیون ملی در ولایت ننگرهار را به دوش گرفت.

مقام‌های محلی گفته اند که در این حمله شش نفر کشته شده است که در این میان دو پولیس و چهار غیرنظامی شامل اند. همچنان از زخمی شدن ۱۷ نفر به شمول پنج منسوب پولیس در این رویداد خبر داده شده است.

خبرگزاری اعماق، شاخۀ رسانه‌ای گروه دولت اسلامی، گزارش داده است که جنگجویان آن گروه بر ساختمان رادیو تلویزیون ملی در شهر جلال آباد یورش برده اند.

مقام‌‌های محلی گفتند که حوالی ساعت ۱۰:۰۰ پیش از چاشت، مهاجمان مسلح به تعمیر رادیو – تلویزیون ملی در شهر جلال‌آباد داخل شدند و به تیراندازی شروع کردند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، به صدای امریکا، گفت که این حمله چهار ساعت به طول انجامید و به گفتۀ وی با ورود کوماندوهای افغان، هرچهار مهاجم از پا درآمدند.

به گفتۀ آقای خوگیانی، نخست دو مهاجم انتحاری با ورود به ساختمان، مواد همراه شان را منفجر ساختند و دو تن دیگر با نیروهای امنیتی افغان درگیر شدند.

گروه دولت اسلامی یا داعش در افغانستان که هستۀ مرکزی آن در ولایت ننگرهار است، در این اواخر مسوولیت چندین حمله را به دوش گرفته است.

مقام‌های افغان و متحدان امریکایی آنان گفته اند که امسال داعش را از افغانستان به کلی محو خواهند کرد.

واکنش ارگ

محمد اشرف غنی، رئیس‌ افغانستان، طی یک اعلامیه، حمله بر ساختمان رادیو و تلویزیون ملی ولایت ننگرهار را عمل دهشت افگنی خواند و آنرا دشمنی با آزادی بیان، عنوان کرد.

در اعلامیه ارگ به نقل از آقای غنی آمده است که "دهشت افگنان با حمله به نهادها و دست اندرکاران رسانهای، میخواهند صدای رسای آنانی را خاموش کنند که همواره برای بیان حقایق تلاش می‌نمایند."

رئیس‌جمهور افغانستان در این اعلامیه همچنین گفته است که ادارۀ وی به‌منظور حمایت از آزادی بیان و مصئونیت خبرنگاران، تدابیر امنیتی بیشتر را اتخاذ خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG