لینک های دسترسی

Breaking News

جنجال عطا و مجاهد "طالبان فرشته گان صلح اند"


عطامحمد نور، سرپرست ولایت بلخ در مورد اظهارات عبدالحکیم مجاهد، عضو شورای عالی صلح که طالبان را "فرشته گان صلح" خطاب کرده از حکومت و شخص رئیس جمهور اشرف غنی تقاضا کرده که آقای مجاهد را توقیف و مجازات کند.

"از حكومت افغانستان و شخص رييس جمهورى محترم كشور ميطلبم كه با توجه به احكام قوانين كشور، حفظ امنيت ملى، احترام به شهيد صلح و قهرمان ملى و حرمت به نيروهاى امنيتى و قداست نبرد آنان، عبدالحكيم مجاهد را دستگير و به پنجه قانون بسپارند"

اما عبدالحکیم مجاهد میگوید که وی طالبان را فرشته گان صلح خطاب نکرده است. آقای مجاهد به صدای امریکا گفت که وی در لابلای سخنانش به سخنان سابق برهان الدین ربانی رئیس جمهور سابق افغانستان و رئیس سابق شورای عالی صلح اشاره کرده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:56 0:00

صدای امریکا تلاش کرد در مورد اظهارات و تهدید آقای نور نظر شاه حسین مرتضوی، یکی از سخنگویان حکومت را بگیرید. اقای مرتضوی در حالیکه عطامحمد نور را "حکومت" خواند گفت این مسأله به شورای عالی صلح ارتباط میگیرد.

با نظر داشت به تهدید جدی آقای نور از آقای مرتضوی در مورد مصونیت شخصی عبدالحکیم مجاهد پرسیده شد، اما وی در مورد از ابراز نظر خوداری کرد و گفت مسأله مصونیت وی به وزارت داخله کشور ارتباط دارد.

اسماعیل قاسمیار عضو شورای عالی صلح در مورد اظهارات عبدالحکیم مجاهد گفت " آزادی بیان وجود دارد و هرکس حق دارد نظر شخصی خود را بیان کند."

آقای قاسمیار اضافه کرد "به صفت یک افغان و شهروند این کشور او حق آزادی بیان را دارد اما نظر هر عضو شورای عالی صلح بیانگر موقف این شورا نمیباشد."

این در حالیست که عطامحمد نور سرپرست ولایت بلخ در صفحه فیسبوک خود نوشته است که "ما نياز منديم پيش از رفتن به مصاف دشمن در خطوط نبرد، دشمنان مردم ما را از درون نظام تصفيه كنيم."

XS
SM
MD
LG