لینک های دسترسی

Breaking News

اعلام آمادگی آسترالیا به پذیرش پناهجویان بیشتر سوری


تصاویر بی جان یک طفل سوری که آب آن را به کنار سواحل ترکیه آورده بود، جهان را تکان داد. تونی ابوت صدرعظم آسترالیا گفت که با دیدن آن صحنه وحشت زده شد.

پیتر دوتن، وزیر مهاجرت آسترالیا در ژنیو با کمشنر عالی پناهجویان ملل متحد دیدار کرده و با وی در مورد اینکه آسترالیا درین باره چه کرده می تواند صحبت کرد.

آقای ابوت می گوید که فراهم کردن جای امن برای مهاجران سوری یک امر حیاتی است.

صدر اعظم استرالیا افزود "ما همین اکنون نیز یکی از سخاوتمندتری کشورها در جهان هستیم زیرا ما نسبت به سهمیه سرانه خویش در این کشور بیشترین تعداد پناهجویان را از طریق کمیشنری عالی مهاجرین سازمان ملل متحد می پذیریم. ما متعهد هستیم که با در نظر داشت بحران درین نقطه از جهان کار بیشتری برای مقابله به آن انجام دهیم."

حکومت ابوت گفته است آسترالیا شمار سالانۀ مهاجران را که ۱۳۷۵۰ تن است افزایش نخواهد بخشید. این به این معنی است که به هر تعدادی که مهاجرین بیشتر سوری پذیرفته شود در این صورت مهاجرین افغانستان و برما باید بیشتر انتظار بکشند.

اما ریچارد مارلس، سخنگوی حزب مخالف کارگر می گوید که حکومت باید در این زمینه کوشش بیشتر کند تا افراد درمانده را بیشتر کمک کند.

آقای مارلس گفت "این کافی نیست. هرآنچه را که آسترالیا می خواهد انجام دهد تخصیه سازی مجدد برنامه فعلی است، ازین سبب حکومت هیچ کاری را درین زمینه انجام نمی دهد."

تا حال آسترالیا تنها ۴۵۰۰ پناهجوی سوری را که از جنگ داخلی در آن کشور فرار کرده اند، پذیرفته است.

آسترالیا ازدیاد در پذیرفتن تعداد مهاجرین را در گذشته برای یک بار در زمان بحران کوسوفو در سال های ۱۹۹۰ میلادی انجام داده بود. حکومت آسترالیا در حال حاضر از پذیرفتن پناهجویان بیشتر ابا ورزیده است.

دو سال از پیروزی حکومت به رهبری تونی ابوت می گذرد. او با دادن وعده قطع جریان پناهجویان از طریق بحر به قدرت رسید.

به اردوی آسترالیا امر شده است تا قایق هایی را که مهاجران را انتقال می دهد دستگیر کند و یا آنان را برگرداند. اما آن عده از کشتی هایی که بتوانند خودرا به سواحل آسترالیا برسانند مهاجرین آن را برای پروسه قضیه های آنها به کمپ ها در جنوب آقیانوس آرام تحویل می دهد.

دیدبان حقوق بشر این کار را نتیجه پالیسی ایجاد وحشت خوانده می گوید که درین صورت به حقوق پناهجویان لطمه می رسد. اما مقامات استرالیایی می گویند که با اینکار خویش از تلفات جانی پناهجویان جلوگیری کرده اند.

XS
SM
MD
LG