لینک های دسترسی

Breaking News

خروج آخرین گروه سربازان جنگی آسترالیا از افغانستان


سربازان آسترالیا پایگاه ارزگان را ترک کردند
سربازان آسترالیا پایگاه ارزگان را ترک کردند
با خروج آخرین گروه سربازان جنگی آسترالیا از افغانستان نقش محاربوی آنان در جنگ افغانستان خاتمه یافت. آسترالیا با حضور نظامی دوازده ساله اش در جنگ افغانستان شاهد کشته شدن حدود چهل سرباز خود بود.

با بسته شدن پایگاه نظامی در ترینکوت، مرکز ولایت ارزگان، آخرین گروه عساکر آسترالیا روز یک شنبه آنجا را ترک گفت. تونی ابات صدراعظم آسترالیا در یک کنفرانس خبری در کانبیرا، مرکز آسترالیا، گفت امیدوار یک افغانستان بهتر است " این نبرد خاتمه می یابد نه با پیروزی نه با شکست بلکه به امید اینکه افغانستان و به خصوص ارزگان یک جای بهترباشد. من قاطعانه به این باور دارم."

صدراعظم آسترالیا علاوه کرد که ولایت ارزگان اکنون بطور قابل ملاحضه تغیر کرده و یک جای بهتر نسبت به ده سال گذشته می باشد. او گفت عملکرد های حکومت افغانستان به مراتب بهتر شده، دختران مکتب می روند، و تاسیسات طبی موجود است.
ختم ماموریت نظامی آسترالیا در افغانستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:15 0:00

در ویدیو های که از طرف وزارت دفاع آسترالیا به نشر رسید نشان می دهد که مقام های نظامی آسترالیا و افغانستان اسناد مربوط به تحویل دهی مسوولیت ها را امضا می کنند، و بعدا بیرق های آسترالیا و امریکا پائین می گردد و بیرق افغانستان بر افراشته می شود.

از جمله یک هزار و پنجصد و پنجاه عسکر آسترالیا حدود چهار صد تن تا سال آینده برای تمرینات نظامی افغان ها در کابل و قندهار باقی می ماند. توجه عمده قوای نظامی آسترالیا تمرینات نیرو های ملی افغان است تا مسؤولیت امنیتی ارزگان را به عهده گیرد. خارج از حلقه ناتو آسترالیا بیشتر عسکر را به افغانستان ارسال نمود.
XS
SM
MD
LG