لینک های دسترسی

Breaking News

اتریش پناهجویان اقتصادی را اخراج می کند


بیش از یک میلیون پناهجو سال گذشته به اروپا سرازیر شد.
بیش از یک میلیون پناهجو سال گذشته به اروپا سرازیر شد.

اتریش می خواهد که در امتداد مرزهای خود اقدامات را در برابر پناهجویانی سختگیرانه تر سازد که به خاطر مشکلات اقتصادی به آن کشور پناه می آورند.

ورنر فیمن صدر اعظم اتریش گفته است که اقدامات مرزی جدیتر از پیش خواهد بود تا به گفتۀ وی شمار "پناهجویان اقتصادی" کاسته شود و در کل میزان مهاجرت کاهش یابد.

صدها هزار پناهجو از شرق میانه به ویژه سوریه و عراق، افغانستان و سایرکشورهای درگیر جنگ و فقر، در آرزوی رسیدن به آلمان، وارد اتریش شده اند.

وزارت داخلۀ اتریش گفته است که حدود ۹۰ هزار نفر پناهجو در سال ۲۰۱۵ درخواست پناهندگی به آن کشور را داده اند که در مقایسه با سال ۲۰۱۴ افزایش سه برابر را نشان می دهد. تمام جمعیت اتریش حدود هشت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می باشد.

صدر اعظم اتریش در مصاحبه با روزنامۀ کرون آن کشور گفته است که در نظر است تا اتریش در هماهنگی با آلمان رویکردی را در پیش گیرد که پناهجویان اقتصادی را اخراج کنند تا باشد که سطح مهاجرت کم شود.

اتریش در حال حاضر در صدد یافتن چهارچوب قانونی است تا بر اساس آن میان پناهجویانی که از جنگ فرار می کنند و کسانیکه به دلایل اقتصادی به آن کشور پناه می برند، تفکیک صورت گیرد.

صدر اعظم اتریش پس از آن مورد انتقاد شدید اعضای محافظه کار و راستگرای حکومت ائتلافی خود قرار گرفت که به مهاجرپذیری بیشتر تصمیم گرفت. او ماه گذشته اعلام کرد که پناهجویانی که واجد شرایط نباشند، باید از اتریش اخراج شوند.

XS
SM
MD
LG