لینک های دسترسی

Breaking News

نجات ده ها مهاجر افغان در اتریش


پولیس اتریش در حال تفتیش موتر ها
پولیس اتریش در حال تفتیش موتر ها

در حالیکه وضعیت سرازیر شدن مهاجرین به اروپا در حال بحرانی شدن است، پولیس اتریش از نجات بیست و چهار جوان افغان از یک موتر واگون در ویانا خبر داد.

صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال (یونیسف) می گوید که تعداد زنان و کودکانی که از کشورهای جنگ زده به اروپا سرازیر می شوند در ماه های اخیر افزایش یافته است.

یک سخنگوی پولیس اتریش گفت که پولیس یک واگون را که به سوی مرکز اتریش در حرکت بود، توقف داد. اما راننده پس از توقف موتر پا به فرار گذاشت که بعداً توقیف شد.

تامس کیبلنگر، سخنگوی پولیس اتریش امروز چهارشنبه به خبرگزاری رویترز گفت که دروازۀ واگون موتر ولدنگ شده بود اما صدای مردم از عقب موتر شنیده میشد.

او افزود که سپس مامورین پولیس دروازه ها را شکستاندند و بیسست و چهار جوان افغان از آن بیرون آوردند که سنین شان بین ۱۶ تا ۱۷ سال بود.

پولیس علاوه کرد که موتر متذکره دو متر عرض، سه متر طول و ارتفاع کمتر از دو متر داشت.

مامورین پولیس گفتند که مهاجرین افغان روی همدیگر نشسته بودند و هیچ امکان آن وجود نداشت که آنها دروازه را از داخل باز کنند.

سخنگوی پولیس همچنان افزود که هیچ یک از جوانان أفغان در اتریش درخواست پناهندگی نداده بودند و هدف شان رفتن به یک کشور دیگر مثل آلمان بود.

راننده این موتر یک مرد سی ساله رومانیایی بود که پس از مقاومت جدی دستگیر شد.

نگرانی ملل متحد

صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال می گوید که همه روزه در حدود سه هزار مهاجر به مقدونیه می رسد که یک برسه آنهارا اطفال و زنان تشکیل میدهد.

بیشتر آنان مهاجرینی اند که از جنگ و زجر درکشورهای خویش فرار می کنند.ازاین جمله ۸۰ در صد آن از سوریه و ده درصد آن از افغانستان و عراق است.

کرستوف بولیراک، سخنگوی یونیسف به صدای امریکا گفت که بسیاری از خانواده ها به شمول تعداد زیاد اطفال برای هفته ها سرگردان اند و از مصایب و مشکلات زیادی عبورمیکنند. وقتی آنها به مقدونیه می رسند تنها لباس جان شان را در بردارند. تمامی آنها خیلی خسته و درمانده می باشند.

او افزود:"آنها از جل زدگی، آبله، اسهال و افتاب زدگی رنج می برند. دوازده درصد زنان حامله اند. ما حکایاتی را می شنویم که زنان درزمان پیاده روی اطفال شانرا ضایع می کنند، طورمثال در یونان."

بولیراک گفت که یونیسف به ویژه در مورد رفاه اطفال نگران می باشد.

سخنگوی یونسف افزود:"آنهای که سوریه را ترک گفته اند ازدشواری های جانکاهی عبور کرده اند. اما اطفال سخن گفته نمی توانند. ازین سبب این یک نشان خوب نیست. این حالت آسیب روانی را نشان میدهد که از لحاظ اجتماعی و روانی به آن دچار شده اند."

پناه جویان برای مدت طولانی در مقدونیه باقی نمی مانند. آنها صرف از آن عبور می کنند و می خواهند به کشور های اتحادیه اروپایی بروند و درآنجا به حیث پناهجو پذیرفته شوند.

با آنهم بولیراک گفت که یونیسف در صدد است تا شرایط دشوار این پناهجویان تا اندازه درین کشور بهبود یابد و یک اندازه خوشی به این اطفال دست دهد.

از زمانیکه یونیسف اولین تفریگاه را برای اطفال به تاریخ ۲۳ اگست ایجاد کرد ۱۲۰۰ طفل درآن پذیرفته شد. بولیراک گفت که ضرورت چنان زیاد است که این اداره درنظر دارد تا چنین تفریگاه هارا برای پذیرفتن اطفال بیشتر برای کاهش سطح صدمات روانی آنان ایجاد کند.

هزاران مهاجر برای تلاش رسیدن به اروپا جان های خود را به خطر انداخته اند. هفته گذشته هفتاد و یک جسد پناهجوی در یک موتر باربری سربسته کشف شد. به همین ترتیب هزاران نفر برای رسیدن به اروپا توسط قایق ها از طریق بحیره مدیترانه غرق شدند.


XS
SM
MD
LG