لینک های دسترسی

Breaking News

حملات طالبان بر شمال ولسوالی وردوج عقب زده شد


معاون ولایت بدخشان می گوید که برای دفع حملات از مرکز خواستار کمک هوایی شده است.
معاون ولایت بدخشان می گوید که برای دفع حملات از مرکز خواستار کمک هوایی شده است.

معاون ولایت بدخشان می گوید که طالبان ظهر جمعه یکبار دیگر حملات وسیعی را برای تصرف مرکز ستراتیژیک تیرگران ولسوالی وردوج ولایت بدخشان اغاز کرده اند.

گل محمد بیدار به رادیو آشنا گفت که حملات روز پنجشنبۀ طالبان بر منطقۀ تیرگران از سوی نیرو های امنیتی عقب زده شد که به گفتۀ معاون والی بدخشان جنگجویان طالبان از سایر والسوالی های آن ولایت در حمله بر ولسوالی وردوج سهم گرفته بودند.

در گذشته نیز برخی از ولسوالی های بدخشان تحت حملۀ جنگجویان طالبان قرار گرفته که مقامات محلی و نیرو های امنیتی افغان، حضور جنگجویان خارجی را نیز در آن حملات تایید کرده اند.

حامد سیفی، آمر لوژستیک کندک دوم اردوی ملی در ولسوالی وردوج به صدای امریکا گفت که حملۀ صبح جمعۀ جنگجویان طالب عقب زده شده و در آن سه طالب کشته و یک فرمانده آن گروه به نام ذبیح الله ارگو به حالت مجروح بازداشت شده است.

آقای سیفی گفت که به زودی عملیات گستردۀ تصفیه یی را در اکثر ولسوالی های با تهدید بلند آن ولایت راه اندازی می کنند.

معاون ولایت بدخشان در مصاحبۀ ویژه با رادیوآشنا گفت که هفت ولسوالی بدخشان با تهدید بلند قرار دارد که شامل جرم، کران و منجان، بارک، شهدا، وردوج و ارغندشاه می باشد اما به گفتۀ آقای بیدار، ولسوالی های مانند شهر بزرگ، راغستان، کوهستان و واخان و خواهان با تهدید کمتر امنیتی مواجه اند.

please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:05:09 0:00
لینک دانلود

به گفته معاون والی بدخشان حملات روز جمعه خیلی وسیع بوده و علاوه می کند که برای دفع آن حملات از مرکز نیز خواستار کمک هوایی شده است.

آقای بیدار به صدای امریکا گفت که بنابر خواست آنان مرکز تعهد سپرده که به زودی "نیرو های هوایی در این عملیات به حمایت از قوای زمینی افغان سهم خواهد گرفت."

معاون والی بدخشان این را هم گفت که در حملات روز پنجشنبه که از پنج صبح آغاز و تا ٩ بجه شب دوام کرد، ۱۲ جنگجو طالب به شمول دو طالب خارجی و دو سرگروپ محلی طالبان کشته و ۲۷ تن دیگر مجروح گردیدند.

آقای بیدار گفت در درگیری های شب گذشته یک کارمند نیروهای امنیتی افغان نیز کشته و یک تن دیگر زخم برداشته است.

تا کنون طالبان در مورد آغاز درگیری ها در ولسوالی وردوج بدخشان به رسانه ها چیزی نه گفته است.

کارشناسان امور امنیتی می گویند که پس از آغاز عملیات نظامی پاکستان در وزیرستان شمالی تعدای زیادی از جنگجویان خارجی به شمول چیچنی ها، تاجکی ها، ازبک ها و پاکستانی ها به خاطر موقیعت جغرافیایی مساعد بدخشان به ولسوالی های مرزی آن ولایت سرازیر شده و با استفاده از افراد مسلح محلی غیرمسوول، دامنۀ جنگ را در ولسوالی های مختلف آن ولایت کشانیده اند.

XS
SM
MD
LG