لینک های دسترسی

Breaking News

پانزده کشته وزخمی در درگیری بین پولیس و ملیشه های نظامی در بغلان


پانزده کشته وزخمی در درگیری بین پولیس و ملیشه های نظامی در بغلان
پانزده کشته وزخمی در درگیری بین پولیس و ملیشه های نظامی در بغلان

در درگیری های پی هم که در دو روز گذشته در ولایت بغلان رخ داده است در آن حدود ١۵ تن کشته و زخمی شده اند.

منابع رسمی در ولایت شمالی بغلان می گویند که در یک برخورد مسلحانه میان پولیس ملی و ملیشه های محلی که برای امنیت مناطق شان از سوی دولت مسلح شده اند دو پولیس کشته و قومندان قطعه واکنش سریع پولیس در این ولایت زخمی شده است.

به گفته عبدالقدیم معاون والی بغلان این درگیری نیمه شب گذشته در حومه شمالی شهر پلخمری به وقوع پیوست که پس از مداخله نیروهای ویژه آمریکایی و اردوی ملی بعد از ساعت ها پایان یافت و یک هیئت با صلاحیت برای روشن شدن این قضیه به محل اعزام شده است.

معاون والی بغلان گفت در همین حال گفته می شود که در درگیری های مسلحانه میان دو قومندان محلی در ولسوالی 'ده صلاح' ولایت بغلان حدود ١٢ تن به شمول دو زن کشته و ده ها فامیل مجبور به ترک خانه های شان شده اند.

عبدالحنان ولسوالی ولسوالی ده صلاح محل که این درگیری رخ داده است میگوید که ده ها باشنده این ولسوالی به جای آن که خوشی های عید را تجلیل کنند مشغول سوگواری قربانیان شده اند.

به گفته وی این درگیری همچنان ادامه دارد و نیروهای امنیتی قادر به مهار ساختن آن نیستند.

در این حال سید زمان الدین حسینی آمر امنیت پولیس در ولایت بغلان میگوید که یک قطعه پولیس را روانه محل حادثه کرده اند و عاملان این رویداد را به پنجه قانون می سپارند.

به گفته کارشناسان امور امنیتی در حالی که چندین مرحله خلع سلاح در ولایت از سوی دولت عملی شده است اما موجودیت سلاح های بجا مانده از جنگ های گذشته و همچنان مسلح ساختن باشنده های برخی از مناطق در این ولایت به دلیل مقابله آنان با طالبان و دفاع از مناطق شان که زیر نام پولیس محلی و اربکی انجام شده است سبب درگیری های مسلحانه و اخلال امنیت این ولایت شده است.

XS
SM
MD
LG