لینک های دسترسی

Breaking News

عکس العمل های مقامات افغان و ناتو در قبال رویداد بگرام


عکس العمل های مقامات افغان و ناتو در قبال رویداد بگرام
عکس العمل های مقامات افغان و ناتو در قبال رویداد بگرام

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان سوزانیدن نسخه های قرآن را توسط عساکر امریکایی در میدان هوایی بگرام به شدت تقبیح کرده و هیاتی مرکب از شورای سراسری علمای افغانستان و وزارت حج و اوقاف، را برای تحقیق این رویداد تعیین کرده است.

بیش از دوهزار نفر روز سه شنبه در برابر پایگاه نظامی ایالات متحده در بگرام علیه سوزانیدن غیر عمدی نسخه های قرآن و دور ا نداختن سایر اسناد اسلامی مذهبی دست به مظاهره زدند.

در این حال جان الن قوماندان نیرو های ائتلاف در افغانستان با نشر اعلامیۀ از حکومت و مردم افغانستان معذرت خواهی کرد.

"از شما، به خاطر هر اهانتی که صورت گرفته، معذرت میخواهم. از رئیس جمهور، حکومت جمهوری اسلامی افغانستان و از همه مهمتر از مردم نجیب افغانستان معذرت میخواهم. از آنعده افغانهایی که ما را در تشخیص این اشتباه کمک کردند و از آنهایی که در اقدام اصلاح کارانه یی آن ما را یاری رسانیدند، تشکر میکنم."

در این حال دگروال لورن ریگرو یک سخنگوی نیرو های آیساف به رادیو آشنای صدای امریکا گفت، تحقیقات بدون شک در جریان بوده و آنچه در حال حاضر می توانیم بگویم این است که این عمل کاملاً غیر عمدی بوده و ما به خاطر آن نهایت متاسف استیم. او می گوید اسنادی که به عساکر داده شده بود برای حریق و سوختاندن و سوزانیدن مواد مذهبی قصدی نبوده است.

قابل یاد آوری است که ین کوبیش رئیس یوناما و نمایندۀ خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان در کابل نیز با نشر اعلامیۀ خود را در نگرانی های مردم افغانستان شریک خواند. وی تاکید کرد که سازمان ملل متحد به عقاید، رسم و رواج ها و فرهنگ اسلامی افغانستان عمیقاً احترام دارد.

XS
SM
MD
LG