لینک های دسترسی

Breaking News

کوهنورد امریکایی در قله های کوه بابا


کوهنورد امریکایی در قله های کوه بابا
کوهنورد امریکایی در قله های کوه بابا

مایک لیبیکی، اولین کوهنوردی است که تصمیم دارد به یکی از قله های سخره دار کوه بابا صعود نماید. لیبیکی، تابع ایالات متحده، که برای اولین بار به افغانستان آمده میگوید دو سال قبل یک تصویر از یکی از کوههای بامیان را از طریق یکی از دوستانش بدست آورده و پس از دوسال تحقیق تصمیم گرفته است که به قله این کوه که در انتهای درۀ شهیدان حدود 30 کیلومتری غرب شهر بامیان قرار دارد صعود نماید.

لیبیکی که از باشندگان ایالت یوتای ایالات متحدۀ امریکا میباشد و 37 سال عمر دارد میگوید وی علاقمند است به کوههایی صعود نماید که پیش از آن کسی آن را فتح نکرده باشد.

آقای لیبیکی معتقد است که این اقدام او سبب جذب کوهنوردان بیشتر به افغانستان شده، به دیگر ماجرا جویان این پیام را انتقال خواهد داد که در افغانستان جاهایی امنی وجود دارد که برای سیاحت و بازدید مناسب است.

مایک مصمم است به تنهایی از این قله صعود نموده در جریان این صعود، که چند روز طول خواهد کشید، در بارۀ فرهنگ مردم و وضعیت منطقه نیز تحقیق نموده، نتایج تحقیقات خود را در نشریاتی منتشر خواهد کرد که با آنها کار میکند.

امیر فولادی، مسئول اکوتوریزم بامیان از این اقدام آقای لیبیکی استقبال نموده، میگوید این رویداد نیز در رونق سیاحت در بامیان کمک خواهد کرد.

ولایت بامیان، در مرکز افغانستان، علاوه بر آثار تاریخی مهمی که در آن وجود دارد، دارای جاذبه های طبیعی نیز میباشد که قله های شاه فولادی با حوض های پر از آب و بند امیر در راس آنها قرار دارد.

(برای تصاویر بیشتر مایک لیبیکی به اینجا کلک کنید)

XS
SM
MD
LG